Är advokater fattiga?

I går jobbade Joakim sin första dag på sitt nya jobb. Lunch åt
han med sin handledare/chef, vet inte men jag skulle kunna
tänka mig att denna person är advokat. i alla fall så har
handledaren/chefen också en hund, så de hade pratat hund.
När Joakim kom hem berättade han detta för mig, samt att 
handledaren/chefens hund är en blandras. Varpå jag
frågar: varför då? Borde inte advokater ha råd att köpa en
riktig renrasig hund?
Jag fick inget riktigt svar på mina frågor..

Vilka lata jävlar det är på företaget, Joakim blev upplyst att det är
knappt någon som är på kontoret innan 09.00 på morgonen.
Iofs jobbar de säkerligen sent på kvällen. men har de inga liv? Är det
inte bättre att börja tidigt, komma hem tidigt?

I kväll är Joakim ute för att ta en öl och bonda med sina
nya kollegor, men han torde vara hemma vid 22.00, han åkte
hemifrån 07.40 i morse...

Kommentarer
Postat av: cos

de rikaste människorna är de snålaste... har du inte lärt dig det? ;)
vad det gäller arbetstider, så är det nog som med alla andra jobb. oavsett när man börjar, så får man inte sluta förräns dagen är slut hos kunderna i alla fall. så börjar man sju, så leder det bara till två timmars längre arbetsdag. fast det är bara min gissning, baserad på erfarenheter från helt andra sorters jobb.

Postat av: Hannah

Cos: jo jag vet att de är snåla..
På företagets hemsida står det att de har kontorstider 8-20. Men det är ju ljug om ingen är där innan 09

2007-04-05 @ 09:17:37
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: Pappa

Hannah!
Detta är ett typiskt 08 syndrom, att börja mellan 08.30-9.00, troligen beror det på rusningstrafiken.

2007-04-05 @ 11:55:21
Postat av: Hannah

Ja det kan ha någonting med det att göra, eller så är det bara lata

2007-04-05 @ 15:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback