Dyngbaggar

Pappa och jag tog för en stund med oss hundarna för
att gå en sväng. Som vanligt släppte jag Basta och Tristan
medan Zamba fick gå kopplad. Det första Basta och Tristan gjorde
innan jag ens hann reagera var att springa ut på åkern och rulla sig
kogödsel. Kallade snabbt in Tristan, han hann inte rulla sig så mycket
men han luktade trots det. Basta hon fortsatte att gnugga in skiten riktigt
långt in i pälsen... Hon såg så rolig ut när hon rullade sig, jag skrattade 
så att jag nästan höll på att kissa på mig.

När vi kom hem fanns det inte så mycket att göra än att stoppa in
dem i duschen. Vågade inte använda schampoo, det luktar
fortfarande om dem, eller så sitter det i min näsa.
Sorry Lotta! det finns en risk att Tristans päls blir för mjuk inför utställningen.
Men det finns inte så mycket att göra åt saken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback