Förfrusen på valborg.

Valborgsmässoafton är något speciellt i denna stad, mig veteligen är den ingen
annan stad som blåser upp denna dag som Uppsala gör... Kanske beror på att
det är extremt mycket studenter som känner för att festa? Plus alla andra i stan, ska
inte heller glömma de som vallfärdar hit för att festa. ALLA super som svin och skitar
ned.

För mig är årets valborg, den 4:e i denna stad. Så hur har jag firat dessa? Första året 
satt Joakim och jag på dagen i Engelska parken med några kompisar och drack öl 
respektive cider. På kvällen var det grillning och fest. Andra året spöregnade det och jag
var dödsförkyld, valde att stanna hemma på dagen. På kvällen skulle jag bara ned till 
några kompisar och äta mat, det slutade med en helkväll på krogen med massa dans
och ingen röst dagen efter. Tredje året (förra året) var vi Bastavakt, på dagen satt vi i
Engelska parken och hade picknick med några kompisar. Basta var med och tittade på 
folk, hon morrade och skällde åt någon gubbe som ville prata med henne, antar att hon 
var avundsjuk på hans mustacher?! På kvällen grillade vi här hemma med några kompisar,
de drog vidare på fest och Joakim var fanbärare för Gotlands nation medan jag satt hemma
med neddragna persienner och TV:n på högsta volym, visste inte riktigt hur Basta skulle 
reagera på fyrverkerier. 

I år eller rättare sagt i dag åkte jag till Maria, vi gick ned på stan för att titta på
Forsränningen,
det var roligt i ungefär 20 minuter tills vi hade förfrusit rövarna av oss. Vi gick i stället på stan 
och shoppade.  Sooo sooo coooold. Jag fryser fortfarande som en gris.... 
Joakim jobbar men när han kommer hem ska vi grilla och sedan åker vi nog ut till 
gamla Uppsala för att kolla på brasan. dvs om det inte smäller en massa, jag vill inte att 
Tristan ska vara ensam om folk smäller en massa fyrverkerier, vet inte riktigt hur han reagerar.
Eventuellt blir det en snabbis till Engelska parken när Joakim kommer med tåget 17.50,
några kompisar från el stockholmo sitter där, men just nu låter det kallt i mina öron.
Tänk om jag hade en bävernylonoverall... 


Kommentarer
Postat av: "mams"

Men vännen, du kunde fått låna min scoteroverall.

Postat av: Hannah

mams: varför tänkte jag inte på det...

2007-04-30 @ 19:26:18
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: Helena o Tosca

Usch och fy sa Tosca direkt när vi kommit hem från jobbet (djursjukvårdare, går på vikariat just nu) och gick en tur...smällare!
Blir en lugn kväll för oss denna valborg.

2007-04-30 @ 20:24:18
Postat av: Hannah

Helena: så Tosca tycker att smällare är otäcka.. förstår inte varför folk ska rent sagt elda upp en massa pengar

2007-04-30 @ 20:47:52
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: Helena o Tosca

Ja, hon blir helt hysteriskt rädd om det smäller när vi är ute. Inne går det bra som tur är! Då bryr hon sig inte.

2007-04-30 @ 21:17:41
Postat av: Hannah

Helena: jag upplevde att de knappt smällde något i går kväll till skillnad från förra året

2007-05-01 @ 09:32:14
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: Erika

Här i Lund är valborg den "bästa dagen på året" enl. vissa.

Fast vi lyckades inte festa till det så värst bra, segade lite i parken och sen segade vi hos mej för att sen sega lite hos Sara. ;)

2007-05-01 @ 10:11:38
Postat av: Hannah

Ja lund och Uppsala är ju ganska lika studentstäder, det är ju bara ett tillfälle för folk att supa..

2007-05-01 @ 10:41:17
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: cos

det är väl inget fel med att supa på valborg?

så har vi ju gjort sen vikingatiden!

2007-05-01 @ 15:43:13
URL: http://berattarladan.blogg.se/
Postat av: Hannah

Cos: det beror på hur mycket man häller i sig samt hur man beteer sig

2007-05-01 @ 17:00:32
URL: http://takycard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback