Jämställdhet

Jag är för jämställdhet, därmed brukar Joakim och jag turas
om att städa och tvätta, eller så gör vi sysslorna tillsammans.
Sedan vi fick tvättmaskin är det oftast jag som sköter tvättandet,
vilket inte direkt inte gör mig något nu när jag slipper springa till
tvättstugan.

Nu när Joakim har börjat jobba och aldrig kommer vara hemma
kommer det bli jag som sköter både tvätt och städ. iofs skulle
han kunna göra det på helgerna, men då kan det vara trevligt att 
göra något tillsammans om jag är ledig. I och med att jag ska 
sköta dessa sysslor plus att Joakim nu får en riktig lön och
inte studielån tycker jag att det är inte mer än rätt att jag ska 
betala mindre för våra boendekostnader, summan har vi inte
bestämt än. Men jag tycker att det låter som en utmärkt idé!

Kommentarer
Postat av: cos

nu anar jag en sån där motsägelse igen... eller är det bara jag? ska man inte sätta likhetstecken mellan att vara för & att försöka leva efter?

Postat av: Hannah

Cos: jag säger aldrig emot mig själv.. det jag menar är att; det bästa är om vi kan hjälpas åt men nu när vi inte kan det, ja då är det ju bra om jag får betala mindre på räkningara = jämställdhet ;P

2007-04-04 @ 22:27:52
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: cos

ah. plötsligt blev det solklart. (:

2007-04-05 @ 08:22:19
URL: http://berattarladan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback