Långfredag

Fredagen blir lång eftersom Tristan i morse 06.30 tyckte att det
var dags för mig att vakna. Antar att han vaknade av att pappa var uppe.
Försökte ignorera Tristan och sova vidare men efter 20 min började han
gny och pipa då var det bara att gå upp och släppa ut honom ur rummet.
Först skulle han ut och kissa sedan in och väcka mamma och tjejerna.
Medan Tristan var ute tänkte jag gå och lägga mig igen men då låg plötsligt
Basta i min säng och ville gossa.

Joakims föräldrar är på den här sidan av pölen i påsk, de ska vara i vår lägenhet
i Uppsala. Just nu är de på väg hit med Joakim för att äta mat, fika och träffa
Tristan. Efterrättsansvaret ligger på mig, det blir ingefärsstekta bananer med
vaniljglass. Måste åka och handla ingefära och bananer.

Kommentarer
Postat av: La Famiglia

Ingefärstekta bananer? Berätta mer. Använder du färsk ingefära, hur steker du dem? Det låter ju väldans gott.

Postat av: Hannah

La: det är vansinningt gott! Har inte det exakta receptet här(är hos mamma och pappa), gjorde lite på måfå. Jag kan lägga ut receptet efter helgen.
men i grova drag så smälter man smör, i med farinsocker, färskriven ingefära och pressad apelsinjuice. Sedan delar man bananerna och lägger i, steker dem mjuka, såsen blir som kolasås med ingefära smak. Servera med vaniljglass. Hur gott som helst. Men som sagt det exakta receptet kan jag lägga ut senare.

2007-04-06 @ 15:35:56
Postat av: La Famiglia

Tack. I den anda jag just skrivit två inlägg på min egen blogg borde jag väl säga att exakta recept behöver jag inte. Jag kan nog räkna ut det ungefär ändå. Så det säger jag. (men oss emellan, det blir, om inte bättre så i alla fall lättare om du kan dela med dig av receptet) Men det borde väl vara en ungefär 50g smör, en halv deciliter socker och någon matsked apelsinjuice. Lagom mycket ingefära, till ungeför 3-4 bananer. Eller?

2007-04-06 @ 22:12:31
URL: http://liteavvarje.bloggagratis.se
Postat av: Hannah

Ja du är inte så långt i från, men som sagt jag ska återkomma med det exakta receptet. Jag gjorde på känn i går och det blev inte perfekt. Jag är väldigt petig med det jag själv lagar, det måste bli perfekt!
1-2 apelsiner, 2 msk riven ingefära.
Nu ska jag göra en kladdkaka med nougat uppe på

2007-04-07 @ 09:07:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback