Lilla stockholm del II

Vid 05.50 i går vaknade jag av att Tristan bökade runt, gick upp:
duschade, gjorde mig i ordning samt åt frukost och packade ned
det sista. 07.05 begav vi (vi =mamma, jag, Tristan och Basta ) oss
mot stockholm, cirka 09.00 var vi framme vid Älvsjömässan. Väl framme
blev vi förvånade över hur lite folk det var där. Det betydde att vi inte behövde
köa för att komma in. 

När vi hittade fram till ring 27 sprang vi på lite lagottomänniskor vi är bekanta med. 
Vi installerade oss och stoppade in Tristan i Bastas bur i väntan på att 
Lotta skulle komma med en bur åt honom. Basta föredrar ändå att ligga 
uppe på sin bur där hon kan spana och ha kolla på läget.

Väntan på att det skulle bli lagottos i ringen var lång. När det sedan började
dra i hop sig blev jag lite nervös och gick mest runt och skrattade halvt hysteriskt. 
Funderade ett litet tag på om Lotta skulle få ställa Tristan men någongång
måste bli den första så det var bara att gå in i ringen. Tristan var jätteduktig
och jag är jättenöjd även om vi inte placerade oss, jag tycker det gick bra för
att vara första gången för mig.  Vi fick CK och blev 4 av 4 i championklassen
och reserv i bästa haneklassen. Domarens kommentar till varför vi inte placerade
oss bättre var jag dock inte riktigt mottaglig för, men han talade nog om att Tristan
borde vara med kvadratisk, (så nu ska jag hem och trycka ihop honom)

Kritiken löd: Typ och helhetsintryck: utmärkt.
Bra storlek och proportioner. kraftigt maskulint huvud. Bra bredd i skallen och
nos. 2 droppade incisiver i underkäken. Bra hals och skuldra. tillräckliga vinklar.
Välkroppad, Fin överlinje. Bra svans. Starka hasor. Rör sig med bra steg.
Trång bak. Bra benstomme och päls.
Värdig champion!

Vet dock inte om jag håller med domaren att Tristan är trång bak....
Basta fick tyvärr en 2:a och åkte ut, detta på grund av att hon hade för dålig päls. 
Domaren sa till mamma att hon borde inte ens ha åkt dit med den pälsen. (Bastas 
päls alltså) Desto bättre gick det för Lottas snygging Jazz som vann juniorklassen. 

Även om det inte alltid går bra på utställningar tycker jag att det är roligt att bara vara där
och titta hundar, folk och eventuellt prata med folk. Träffade på Bastas söta lillasyster Ia med
sin bloggande flock 
La famiglia, det är alltid trevligt att få ett ansikte på trevligt folket bakom bloggarna.  

Nästa utställning blir i västerås 22/4 och Tristan och jag har börjat ladda inför den :D

Som sagt, skrev säkert mer i inlägget som försvann men kommer inte i håg mer så nu får
det räcka.

Själv tog jag bara några enstaka kort, men det kan tänkas sig dyka upp något kort
i em/kväll när vi är åter i Uppsala


Kommentarer
Postat av: Tessan

Aha, nu gick det upp ett ljus för mig vem du är! Du är ju Carins dotter och vi har ju träffats i Norrköping förra året (tror jag det var)...Lill Primo ska ställas 1:a gången den 28/4 bara en liten inoff.(han blir precis 4mån då)men vi måste ju träna för detta med utställningar är ju liksom inte riktigt min grejj
Må gott!

Postat av: Hannah

Tessan: japp det stämmer, Karin är min mamma. Lycka till på utställningen. Det här med utställningar är inte min grej heller, men man lär sig väl.. det är bara att träna

2007-04-10 @ 07:25:11
URL: http://takycard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback