Askersund

Dagen började inge vidare med strömavbrott = ingen dusch och inget te. Men mamma, jag och hundarna kom i väg tidigt och var på plats i askersund vid 7.30. Vi kunde i lugn och ro sätta upp tältet och rasta hundarna. Beslutade att Lotta skulle få visa Tristan, tyvärr gillade inte domaren Tristan och han placerades sig därför som 3:a i chkl och fick inte ens ett CK. Vilket enligt min mening är skandalöst. Domaren tyckte att Tristan hade för dålig päls. JÄKLA SKITSNACK säger jag

Kritiken löd: Något lågställd hane som är lite lång i kroppen. Kraftigt maskulint huvud med bra skalle och nos. Bra hals och skuldra. Välvinklad. Bra bröstkorg. lång i länden. Bra rygg, kors och svans. rör sig med bra steg. Trång bak. Bra benstomme. idag lite för öppen i pälsen. 
Bertil Lundgren.

Well well, man kan inte vinna jämt ;) Nya tag nästa helg. Men jag har VERKLIGEN hakat upp mig på den där med att Tristans päls är för öppen. Vilket jag kommer reta mig på ett bra tag framöver...
Kommer i alla fall inte åka på några fler utställningar där Bertil Lundgren är domare. Känns inte som någon större idé...

BIR: Cobby`s Cirena 
BIM: Bonebreakers Compagnone  

Förövrigt hade vi som vanligt en jättetrevlig dag med trevliga människor :D

Nu ska jag dricka en kopp te sedan åka hemåt Uppis. Är trött som en gnu, har inte sovit någe vidare i natt eftersom stora pojken Hobbelberg har sovit i överslafen på våningsängen i natt, han har bökat runt och låtit i sömnen.  

Kommentarer
Postat av: Mams

Det berodde inte på mig i alla fall!!!
/Lagottoklipparen i Talby

Postat av: salma

Trisse det verkar som om våra mattar är likadana som blir skitsura när domarna inte fattar vilka snyggingar vi är.
Nya tag och nya chanser nästa helg.
Kram

2007-08-12 @ 19:48:10
URL: http://salma.bloggagratis.se/
Postat av: Tristan

Salma: ja min matte blir lite "småsur" när domaren drabbas av tillfällig sinnesförvirring...
Men en sånt är livet. Nästa helg ska jag tydligen svassa för en italienare och en brasilanska.. Hoppas att det har hjärnorna med sig! kram

2007-08-12 @ 19:57:33
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: La Famiglia

Som sagt, nya tag nästa helg. Utan Bertil ;)

2007-08-12 @ 23:08:35
URL: http://liteavvarje.bloggagratis.se
Postat av: Hannah

La: ja berra kan vi klara oss utan

2007-08-13 @ 08:08:55
URL: http://takycard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback