Dogblogg 12/8

Det är jobbigt att vara lagotto och flänga runt på utställningar. I morse väcktes jag ohyggligt tidigt, hoppade upp i sängen hos matte för att gossa lite men hon buffade bara på mig och sa åt mig att gå upp. I dag var jag inte riktigt på utställningshumör, vissa dagar vill jag helst ligga och sova i min bur. Detta var just vad jag gjorde när gammelmatte kom för att ta ut mig, hon påstod att vi skulle in och ranta i ringen. Men jag låg bestämt kvar i min bur och hade inga som helst planer på att gå ut. Tillslut verkade de tröttna på mig för då försökte gammelmatte välta ur mig ur buren. Tyvärr lyckades hon med vältandet, jag som låg och sov så skönt. Tydligen så föll snygga jag inte domaren i smaken (vilket jag inte kan förstå) så jag hade ju lika gärna kunnat ligga kvar i buren och sovit.

Nu är matte och jag hemma i stan igen. Tidigare i kväll när matte och jag gick en prommis bröt jordens regnskur ut så vi såg ut som dränkta katter båda två. När vi kom in igen sa matte att hon skulle åka och hämta husse vid tåget. Om man lämnar en blöt lagotto vid namn Tristan ensam får man faktiskt skylla sig själv. Passade på att bädda upp i matte och husses säng när de var borta. Vad då? fattar inte vad de gnäller om,  jag var blöt och kall, vad skulle jag göra? jag är ju bara snäll som hjälper till, nu behöver de inte bädda upp när de ska sova.

Nu ska jag sova en stund, först ska jag bädda lite i min biabed, ja jag vet, jag har mani på att bädda när jag är blöt.

Nosgos/ Tristan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback