Dogblogg 4/8

Det var ett tag sedan undertecknad skrev här, matte envisas med att skriva en massa inlägg hela tiden så hon hinner alltid berätta om saker före mig. I dag har vi gjort något jätteroligt, något som jag älskar. Vi har varit och badat vid hundbadet i Fjällnora. Eller rättare sagt jag har badat, matte och husse var badkrukor. Matte vadade dock runt i vattnet och påstod att hon hade badat om hon hade haft med sig sina badkläder.
Tycker att jag uppförde mig ganska exemplariskt vid hundbadet, men när en annan hund nosade mig i röven blev jag lite sur och sa i från, men vem skulle inte göra det. Sedan var det en äcklig flatt som snodde min älskade tennisboll och som sedan hela tiden försökte sno den från matte. Matte blev lite irriterad när flatten störde vår lek, själv var jag mest intresserad av bollen. Sedan vägradde jag gå upp ur vattnet när det var dags att åka hem, förstår inte de där tvåbenta sakerna att en lagotto är ett vattendjur?
Här kommer några bilder från badstunden.


                                  
Matte och jag spanar            Man skulle kunna                 Kasta bollen då              
på byrackor ;)                       missta mig för en utter

                                                               
Alltid redo!                          En badad lagotto är 
                                             en glad lagotto!

När vi kom hem åt tvåbeningarna tårta för att fira husses födelsedag, men jag fick minsan inget smaka. Så jäkla snålt! Jag gjorde mitt bästa för att se så söt ut som möjligt (vilket i sig inte krävde några större kraftansträngningar) men de påstod att de är immuna mot sånt!

/Blötgotton Tristan

Kommentarer
Postat av: Basta

Fyyy fabian va´ taskigt Trisse!!!!
Det är skillnad i vår flock, här äts det minsann tårta av både tvåbeningar och fyrbenta när någon fyller.
Men de ville väl smaska i sig allt själva ......

Postat av: Tristan

Basta: ja de är så egoistiska!

2007-08-04 @ 18:06:46
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: Tosca

Det ser jättehärligt ut!
Vill också bada, matte!!!!

2007-08-04 @ 18:24:25
Postat av: Tristan

Tosca: du får följa med mig och bada någon dag! Säg bara till när ni är i stan så kan vi nog övertala våra mattar!

2007-08-04 @ 21:55:32
URL: http://takycard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback