Norrköping/Nyköping

05.00 i går morse ringde väckarklockan. 05.50 var allt inklusive Tristan inpackat i bilen och vi drog mot Norrköping. 07.50 var jag på parkeringen i norrköping och de första jag såg var Lilian m.fl. som var snälla och packade på alla mina saker på deras burvagn. tack tack! Mamma och hela La Famiglia var redan på plats och hade slagit upp tälten när jag ankom. Vädret såg ut att bli fint därmed lämnade jag regnkläderna i bilen vilket inte var särskilt klyftigt då det kom någon enstaka regnskur, samt att det blåste och var allmänt svinkallt. Frös nästan hela dagen. Hur gick det då på utställningen? Tristanprinsen skötte sig exemplariskt, inget gruffande eller uffande. Dessvärre gillade inte domaren Tristan särskilt mycket. I championklassen kom vi på reservplats. därmed var det roliga slut.
Kritiken: Good mouth. Nice head, broad skull. A bit to long in neck. good front. i would like a bit longer legs. Short level topline. Well angulated. Good coat. Could move better.
Domare: Marina Guidetti
Desto bättre gick det dock för Lottas Jazz blev BH2:a med R-cacib och som tog sitt första cert!
BIR blev Gillenias Merta
BIM blev Bonebreakers Tentatore
När det hela var över fikade vi som vanligt med sju sorters kakor. Som vanligt blev det en jättetrevlig dag. Mamma och jag passade på att shoppa lite; mamma köpte bebisleksaker medan jag hittade en snygg och varm fleecejacka som även var vindtät. Eftersom min mor tycker om mig så mycket ville hon ha en likadan. Sedan packade vi ihop våra saker för att bege oss mor Nyköping. Planen var att slå upp tältet vid utställningsringen redan på lördagen men då det blåste en hel del lade vi ned det projektet. I stället begav vi oss mot campingen där vi hade hyrt en stuga och La famiglia hade sin husvagn. Eftermiddagen och kvällen spenderades med hela La familglia. Först tog mamma, jag, Tristan, Basta samt trefjärdedelar av La famiglia och Ia en lång mysig skogspromenad sedan grillade vi och hade en trevlig kväll. Basta och Ia hade det jättemysigt och busade massor tillsammans. När det var dags att sova, däckade Basta i min säng och sov sedan hela natten på min kudde.

I morse skulle väckarklockan ha ringt 06.30 men redan 06.00 var mamma och jag uppe. Vid 08-tiden var vi plats på utställningsområdet i Nyköping och lyckades sno åt oss en tältplats, samt bre ut oss så att även La famiglia och Lilian m.fl fick plats med sina tält.
Dagens utställning gick lite bättre och Tristan skötts sig utmärkt, inte ett ord från honom i dag heller.
Kritik: Excellent typical and sound dog. Excellent in everything.
Domare: Ann Joe Sampaio
Med denna kritik placerade sig Tristan 2:a i CHKL och 2:a i BHKL. Jag är jättenöjd! :D men jag hade kunnat blivit ännu mer nöjd ;)
BIR blev Gleska Sweet Spot
BIM blev Bonebreakers Coppertino.

Hesiodos kennels uppfödargrupp bestående av Tristan, Basta, Ia och Utzi blev bästa grupp.
Sedan inmundigades  det kakor igen.  Återigen blev det en supertrevlig dag med strålande väder och trevliga människor.  Det blev en del foton men de kommer upp i morgon samt de jag ska skicka foton till kommer i morgon.

Uj uj vad mycket text, är på tok för trött för att orka läsa igenom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback