Shopping spree

Förmiddagen spenderade jag och Maria med att pilla på vår uppsats. Nu är det "bara" lite pilla att göra; innehållsförteckning, nummrering, återigen läsa och rätta, kolla att referenserna sitter där de ska sitta. Annars tycker vi att vi är rätt klara, frågan är om "The Wicked Witch" tycker detsamma. Först nästa vecka skulle hon ha tid att titta på vår uppsats.

När vi var klara med uppsatsen blev det lunch ute på gränby centrum. Sedan skildes Maria och jag åt, hon skulle shoppa lite mat medan jag gick loss i klädbutikerna. Shoppade 2 koftor och 1 tröja, hör och häpna pappa, de är inte svarta. Jag trivs annars bäst i svarta kläder och har nästan enbart svarta kläder. Det blev en grå/lila/brun/odefinerbarfärg kofta på HM, en grå kofta på Lindex och en vinröd tröja från stockh lm på MQ. Egentligen är det byxor/jeans och skor som jag behöver. Det får jag leta efter en annan dag.

Om en timme kommer Maria och hämtar mig, därefter ska vi ned till stationen för att hämta Jenny som kommer med tåget från sthlm. Sedan åker vi hem till Maria för att ta en fördrink och snacka skit. Klockan 19 har jag bokat bord åt oss på New India. Ska bli jätteskoj och trevligt. Jenny pluggade tidigare med oss men flyttade till sthlm och i våras bytte hon skola till en RK i sthlm. Sedan dess har jag inte träffat Jenny, så det ska verkligen bli så roligt att träffa henne. Förra hösten delade Jenny och jag ett sketet litet övernattningsrum i v-ås under 15 veckors praktik. Jag sov där cirka 2 nätter i veckan och det var en pärs varje gång. Snuskigt och äckligt! Har tydligen uttryckt mig så här om stället  "Kände mig lite som Melman i madagaskar när jag var där." Iofs var det på sjukhusområdet  = nära och bra. Jenny och jag hade i alla fall trevligt när vi sov där samtidigt. 

Nu borde jag nog spackla mig lite samt betämma vad jag ska ha på mig. För Tristan är det tidig middag som gäller för husse ska på kräftskiva med sin herrklubb så han kommer inte hem förs i natt. Jag är nog hemma vid 22.30 igen men då är det på tok för sent för Tristan att äta.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback