Helgen

Känns inte riktigt som om det har varit helg, men det beror nog på att jag gick upp tidigt i går. Mamma, pappa, Basta och Zamba kom som sagt upp hit till Uppis i går. Med sig hade de tvättmaskin, tv och cykel, jag är helt lyrisk över tvättmaskinen och kan inte gå in i badrummet utan att sjunga tvättmaskin, skiiin, skiiin, tvättmammammaskin. Joakim är lyrisk över TV:n och säkerligen över cykeln också men den kommer han nog inte ta fram förs det blir barmark. När allt var inplockat och installerat i lägenheten tog vi med oss hundarna på promenad och sedan fick de springa av sig i fårhagen, även om Basta mest rullade runt i snön i sann lagottoanda.
På kvällen åt vi indiskbuffé på New India, jättemumsigt som vanligt  och proppmätta blev vi. Sedan såg vi på melodifestivalen och fortsatte vara mätta. I dag har vi varit runt i ett par djurbutiken och konstaterat att Uppsalas djuraffärer är värdelösa. Jag tror att det finns för många därför går det inte så bra för någon och därför har de ett dåligt sortiment. Lunch på Ikea och inköp av en torkställning blev det också. Sedan begav sig mams, papps och hundarna hemåt. Jag har i kväll roat mig med att kamma ut tovor i Tristans päls samt att han fick sig ett bad. Nu efter badet verkar det som om Tristan fryser samt att han är jättemattig och ska sitta vid mig hela tiden och gossa.
I kväll blir det i säng tidigt, börjar jobba 07.00 i morgon, aldrig får man sova länge :P

Kommentarer
Postat av: "mams"

Hey där!! Tack för en trevlig helg. Hemresan gick bra, "flickorna" är jättetrötta och vi med. Det blir en tidig kväll i kväll. Ha det!
Kramizzzzz

2007-02-25 @ 20:06:06
Postat av: La Famiglia

Kamma tovor ur pälsen. Det är roligt. Det ska vi också göra. Hela veckan. På lördag är det nästa utställning, och då måste Ia vara tovfri och nyklippt, eller i alla fall putsad.

Postat av: Hannah

Mam: Det var trevligt att ha er här, överlevde mina blommor resan eller demloerade Basta dem mer?

2007-02-26 @ 06:01:48
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: Hannah

La Famiglia. Reda ur tovor är tråkigt om man är trött och helst vill sova, så jag får fortsätta en annan dag.

2007-02-26 @ 06:02:53
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: "mams"

Jodå de överlevde, so far so god.

2007-02-26 @ 07:06:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback