Morgenz

07.30 i morgon kommer Maria för att hämta upp mig, sedan hämtar vi upp Y och L för att fara till tentan som börjar 09.00 i den andra staden, det är bäst att vi kommer i väg i god tid för väglaget har inte varit det bästa. De små och sura tentavaktstanterna blir mindre sura (men inte mindre små) om vi kommer i god tid. Har 4 timmar på oss att skriva men det kommer nog ta max 1-2 h för mig att skriva, kan oftast inte sitta och klura, har ingen ro till det, kan jag frågan så kan jag den på en gång... Sedan bär det av hemåt igen. Vid lunchtid någon gång kommer mamma, pappa, Basta och Zamba upp för att hälsa på och lämna av en tvättmaskin, TV och en cykel. Mormor har flyttat in på ett särskilt boende för personer med en demensdiagnos därmed behöver hon inte sin tvättmaskin längre eller sin TV så då får vi dem. Vi har suveräna tvättstugor här på gården men det blir sweet med en egen maskin. TV:n som vi har nu är även den mormor & morfars gamla som har sett sina bästa dagar (fast den funkar finfint, lite dålig bild dock) så en nyare 32 tums widescreen tackar vi inte nej till. Joakim har iofs spant in en 40 eller 42 tums plattv på HiFi-klubben men jag säger no no, vi har ingen bra vägg att sätta den på, får bli när vi flyttar nästa gång dvs om 1 år eller så. 
Tristan är glad för att Basta och Zamba ska komma och hänga med honom, han hoppas att de vill springa och leka med honom i fårhagen.

Nu ska Trisse och jag gå ut på kvällspromenad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback