Kanon Canon

Efter gotlandsutställningarna gnällde både Joakim och jag på min/vår digitalkamera. Den tar inge vidare bilder, har haft den i ungefär 3-4 år och även om det är 5 megapix (vilket jag upplevde som rätt många när jag köpte den) har jag aldrig varit riktigt nöjd med den.. Därmed började vi prata om, om vi skulle köpa en riktig digital systemkamera. Började spana runt lite och fastnade några sekunder för en Canon Eos 400D som kostar runt 7000. Och när det gäller att köpa prylar är det pappa jag ska prata med... Pappa började istället prata om sin gamla Canon Eos 300D (han har en 400D nu) som han sålde till en kompis som knappt har använt kameran och nu skulle kompisen sälja kameran. pratade även med min bror som har en 300D och han är jättenöjd med sin kamera. Därmed köpte vi kameran av pappas kompis, för en billig penning. Jag är så nöjd, kameran tar jättebra bilder. Pappa som är "lite" prylgalen erkände även att det knappt går att se någon skillnad på bilder tagna av 300D och 400D. Har ett bra objektiv gör det halva kameran. Och är man ingen mästarfotograf (vilket jag inte är) känns det inte riktigt värt att slänga ut 7000 på en kamera. Av pappa fick jag ett super objektiv (enligt min standard) som går att zooma in bra på långt håll, perfekt att ha på utställningar samt ett stativ. Nu måste Joakim följa med på fler utställningar och vara hovfotograf :D

Grejen är dock den att jag även vill ha en ny kompakt digitalkamera som man kan ta med sig på fester och när man åker på semester, då känns det nämligen inte så smidigt med en systemkamera. Men det får vi köpa en annan gång.

Kommentarer
Postat av: La famiglia

Japp, precis så är det. Det räcker inte med en bra systemkamera, man vill gärna ha en bra fick-kamera också. Och det tycker jag nog att vi har i vår Olympus my700 (eller vad den nu heter), så nu är det bara systemkameran som saknas.

Postat av: Hannah

La: skulle kunna tro att den heter mju 700. Oj vad jag ska fota i västerås.. om jag har ro till det

2007-07-13 @ 08:35:48
URL: http://takycard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback