Konsten att lura en hund

När jag nu på förmiddagen ville gå ut och gå med hundarna ville jag bara gå med Basta och Tristan. Att även ta med zamba blir för mycket. Att gå med tre hundar som drar åt olika håll är ingen hit. Och eftersom Zamba är gammal och skruttig fick hon stanna hemma. Frågan var bara hur jag skulle ta mig ut utan att hon märkte det. Bara genom att man klär på dig anar hon att man ska ut och gå. Så jag smög in med kläderna på badrummet sedan stängde jag ute Basta  och Tristan (som redan var ute). Smög mig sedan ut med B & T:s koppel. Häpp! Zamba märkte ingenting.

Under skogsprommisen har vi ätit skogshallon, letat tryffel, skuttat upp och ned på stubbar samt ätit blåbär. Tristan var helt blå om läpparna och i munnen. Det är tur att han är brunskimmel för han lade sig ned i blåbärsriset och låg sedan där och tuggade i sig massa smaskiga blåbär.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback