Spåra matte.

Tristan är en riktig mattegris och har ständigt koll på var jag är. Där jag är där är även Tristan. Är jag ute och går in så följer Tristan efter, är jag inne och går ut följer Tristan efter. Skulle kunna kalla honom skuggan. I går var vi ute i trädgården och gjorde mest ingenting. Vi hade kastat lite boll och letat godis. När jag gick bakom växthuset för att leta efter bollen som Basta hade sprungit iväg med hängde Tristan inte riktigt med, han såg alltså inte var jag tog vägen. Uj vad han började kuta runt i trädgården för att leta, sedan in i huset och så ut igen, detta medan jag satte mig på huk bakom växthuset för att han inte skulle se mig. Plöstligt ser jag att Tristan sätter näsan i backen och börjar spåra, precis där jag hade gått. Började därför röra på mig och gick runt pallkragarna och runt växthuset sedan satte jag mig på huk för att vänta på att Tristan skulle hitta mig. Han gick precis där jag hade gått. Och uj så glad han blev när han hittade matte!

Kommentarer
Postat av: Salma

Smarta duktiga Tristan vilken kille du är.

Postat av: Tristan

Salma: japp jag är jätteduktig och smart! Och matte får inte gå fr långt bort från mig, då blir jag orolig!

2007-07-15 @ 22:16:38
URL: http://takycard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback