Tält.

I lördags regnade det rätt rejält när vi var på hundutställningen, lyckligtvis hade jag regnkläder på mig samt paraply. Men det hade varit rätt trevligt att ha ett tält att krypa in i. Hade köpt mig en neonrosa stol med parasoll som jag tänkte kunde skydda lite mot regnet, men stolen fungerade bäst som fågelbad :P
Lyckligtvis hade Magic storms Lillian och Marie en plastsäck och klädnypor att låna ut som jag kunde sätta över Tristans bur så han slapp bli blöt. Tack så mycket tjejer!
Joakims föräldrar gav sig ut på tältjakt hos diverse säljare på utställningen, men ingen hade tält att sälja. Hade de haft tält till salu hade de nog kunnat sälja rätt många...Senare på eftermiddagen begav sig svärmor, Joakim och jag oss ut på tältjakt i Visby men det fanns inga passande tält att inhandla... Men på söndagen sken solen så då behövdes inget tält mot regnet, men vi skulle kanske ha haft ett mot solen. Huden i min panna känns som den är ett par storlekar för liten!  

Mamma och jag har tidigare pratat om, om vi ska köpa oss ett utställningstält men det har inte blivit mer än prat förs i går då mamma beställde ett från Royal canins hemsida. Det väger inte så mycket och verkar enkelt att sätta upp. Mamma har även beställt två matchande stolar, en till sig och en till Basta (påstår hon). Men ska inte jag få sitta? Eller ska jag ta med mig chockrosa stol? Tror iofs att den skär sig mot det orangeatältet! Om jag är snäll kanske jag kan få låna Bastas stol? Iofs har jag sällan ro att sitta ned när vi är på utställning. 

Nu när mamma och jag snart har ett tält får regna hur mycket det vill på utställningarna... (fast helst inte alls). Problemet är dock att jag anar att vi aldrig kommer få plats med vårt tält då vi har en tendens att ALLTID komma i sista sekund till utställningar. Förstår inte hur vi lyckas med det... Vi kanske borde se till att Ia:s flock åker på fler utställningar (och samma utställningar som oss) så kan vi lämna vårt tält till dem så kan de sätta upp det, de verkar alltid vara i god tid.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Jag har föreslagit Karin att hon skall köpa en husbil :-)) Då kan ni ju vara ute på turne hela sommaren.......

2007-07-03 @ 19:31:03
Postat av: Hannah

Pappa: det är fler som föreslagit det.. inte en dum tanke ;)

Postat av: Anonym

Tar du med din chockrosa stol får du sitta en bit ifrån!!!! *asg*
Du får la låna Basta-stolen.

2007-07-03 @ 23:02:34
URL: http://bippeliboppen.bloggagratis.se/
Postat av: La famiglia

Det är så roligt att du har höga tankar om vår förmåga att komma i tid. Det finns nämligen få tillfällen då vi inte kommer i sista sekunden, och ett av dessa tillfällen är just utställningar. Det är också roligt att när jag läst så långt i ditt inlägg som till att ni nog skulle ha problem att få plats med tältet, tänkte jag att jag skriver en kommentar om att vi kan ta hand om det eftersom vi verkar komma i tid. Och oavsett tält, åker vi gärna på många, och samma utställningar som ni. Men vi hoppar Ransäter och Askersund, så då får ni försöka komma i tid.

2007-07-03 @ 23:30:55
URL: http://liteavvarje.bloggagratis.se
Postat av: Hannah

Mams: Så snällt av Basta, hon kan få sitta i mitt knä

2007-07-04 @ 15:43:50
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: Hannah

La: tråkigt att ni inte kommer till ransäter eller askersund. Men har ni planerat in norrköping & nyköping då?

2007-07-04 @ 15:44:51
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: La famiglia

Japp, planerat men ännu inte anmält

2007-07-04 @ 18:46:29
URL: http://liteavvarje.bloggagratis.se
Postat av: Hannah

La: jag har inte anmält än heller, men jag ska

2007-07-04 @ 19:03:13
URL: http://takycard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback