Där ser man...

I torsdags kväll gick jag och Tristan ut ganska sent, hade tänkt att bara gå en liten sväng men det blev en ordentlig promenad då det var så skönt ute. När vi nästan var hemma igen, gick vi förbi ett av husen vid Gränby backe, då kom det en kvinna ut och frågade vad det var för ras. Vi stod och pratade en bra stund om det mesta. Hon var hur trevlig som helst. Hon och hennes dotter var sugna på en portugisisk vattenhund, då de brukade vara hundvakt åt en sådan. Men nu fastnade kvinnan för Tristan, jag berättade lite om rasen. Tipsade henne om att gå in på Hesiodos hemsida. Kvinnan frågade om kenneln hade några valpar, berättade att det kommer små sötnosar i sommar. Har sett att det går hundar inne på kvinnans tomt, en vorsteh och en Weimaraner. Hundarna tillhör tydligen tjejen som hyr hennes gårdshus. Har mött de där hundarna ett par gånger, de går alltid lös och är äckligt lydiga. Tydligen tränar tjejen lydnad med dem. Tjejen är densamma som har Uppsala brukshundscenter. Efter lite mer tugg berättade jag att jag pluggar till syrra och ska ut på min sista praktik i höst och då har jag tänkt försöka hitta en dagmatte åt Tristan 4 dagar i veckan i och med restiden blir dagarna långa. Kvinnan sa att det kanske är något för henne och hennes dotter. Hon jobbar natt som barnmorska två nätter i veckan. Resten av tiden är hon ledig och hemma, hon föreslog att hon skulle kunna gå en långpromenad med Tristan innan hon går och lägger sig på morgonen. Låter ju strålande tycker jag! De bor på andra sidan gatan och har en trädgård. Kan det bli mer perfekt? Hennes tonårsdotter älskar hundar och brukar tydligen träna lydnad med Vorstehn och weimaranern. Hon får gärna träna med Tristan om det blir aktuellt.
Det är helt klart intressant, (bättre än ett hunddagis)... Går förbi dem dagligen så vi ska prata mer någon annan dag.    

Hunddagis har jag funderat på men i och med att jag kommer åka tidigt på morgonen, lär eventuella hunddagis inte vara öppna och Joakim har ingen möjlighet (körkortslös samt att jag lär ha bilen) att lämna Tristan på något dagis.

I dag såg jag en lapp på Uppsala brukshundscenter om Dog walking service som finns här i Uppsala vilket kan vara ett alternativ om inte annat. Annars har jag Maria som ibland kan komma och gå ut med honom, eller grannen.  Vem vet Tristan kanske kan följa med på praktiken. Kanske inte inom primärvården eller psyk men vid geriatrikplaceringen.. Ah det löser sig alltid.. .
Har försökt söka dispens för att få göra praktik i uppsala, så att dagarna inte blir så långa samt att jag kan åka hem på lunchen och gå ut med Trisse, men det gick inte surskolan med på. Uj uj vad jag kommer ta ut studietid i höst för att åka hem tidigare....  för att plugga naturligtvis!

Vi får se vad som händer.. Har funderat en hel del på hur det ska bli i höst... men det lär lösa sig i alla fall, har en del alternativ nu. så det kommer nog bli så bra så :D

Kommentarer
Postat av: Helena o Tosca

Om jag är ledig i höst så får han gärna komma hit på dagarna!

2007-05-29 @ 20:03:31
Postat av: Helena o Tosca

Ett tillägg...Har sett tjejen med vorsthen och weimaranern. Skrämmande läskigt lydiga hundar, som är jakthundar. Här skaffar man en lagotto och tränar lydnad och får en som inte kan gå lös - orättvist!

2007-05-29 @ 20:04:22
Postat av: Hannah

Helena & Tosca: nej men.. det vore
jättetrevlig och snällt! Det tror jag att Tristan skulle gilla :D Det är bra att ha lite alternativ, man vet aldrig vad som händer. Om du någon gång behöver hundvakt är det bara att säga till...
Hi hi. visst är det orättvist.. När jag mötte dem första gånger blev jag först lite förvånad, för de sprang mot oss, hann i två sekunder tänka att "vad är det för människa som har sina hunda lösa utan att ha noll koll på dem" Tji fick jag. De vände på en femöring när hon ropade på dem. Inget "lagotto-i can´t here you".

Postat av: Basta

(Jag får kommentera, matte törs inte.)
Attans bövlars va tråkigt att det är så långt till Uppsala !!!!!

2007-05-29 @ 21:38:12
URL: http://bippeliboppen.bloggagratis.se/
Postat av: Hannah

Basta: varför vågar mamma inte att kommentera?
mm vi får flytta städerna närmre..

2007-05-29 @ 21:44:09
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: Basta

Hon syns ju inte !!!!!

2007-05-29 @ 22:10:17
URL: http://bippeliboppen.bloggagratis.se/
Postat av: Hannah

Basta: mm det är konstigt

2007-05-29 @ 22:25:30
URL: http://takycard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback