Dogblogg 27/5 -07

I dag är det bästa dagen på länge! För vet ni vad jag har gjort? Jag har varit och BADAT! Jag måste ha jordens bästa matte, hon är så snäll som tog med mig till sjön. Först fick jag springa i skogen och pinka bara det var underbart, sedan kom vi fram till en sjö och jag blev helt överlycklig, matte kallade mig knasig. Först hälsade jag på tre gamla människor som var där, de tyckte att jag var jättesnygg och de tittade sedan förtjust på när jag badade. Matte hade med sig min älskade tennisboll som hon kastade ut och som jag fick simma och hämta. Jätteroligt, jag blev så till mig att matte var tvungen att koppla mig ett tag för att jag skulle lugna ned mig. Sedan fick jag bada och simma igen. När vi sedan skulle åka hemåt gick vi längs sjön, jag hoppade och studsade ihopp om att få bada igen. men det fick jag inte :(  Sedan tittade jag på en massa griskultingar och killingar, lustiga små djur..  Nu är jag rätt trött, ska lägga mig ute på balkongen för att torka.  Matte tog några bilder på mig, hon påstår att jag ser ut som en utter i vattnet. Matte säger att hon ska bada med mig när det blir varmare men jag hoppas att Basta kommer och hälsar på någon gång så att hon kan följa med mig och lattja i vattnet!

/Badpojken Tristan

image34

image37

image35

Kommentarer
Postat av: salma

Åh vad avundsjuk jag blir!
Jag vill också BADA.
Plask!

Postat av: Basta

Attans va skoj vi skulle kunna ha i badet, Trisse.

2007-05-27 @ 17:04:19
URL: http://bippeliboppen.bloggagratis.se/
Postat av: Trisse

Salma: visst är det roligt att bada :D
Basta: fast jag har hört att du är en badkruka

2007-05-27 @ 18:51:01
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: cos

en vacker dag ska jag väl ta mig ditåt igen, fast för tillfället har jag som ingen deg alls.
arbetslöshetsförsäkring är ett dåligt skämt. ungefär lika bra som det beskydd man kan få från maffian. bara betalningsbiten finns, det blir inget utfall när villkoren slår in.

2007-05-27 @ 19:21:13
URL: http://berattarladan.blogg.se/
Postat av: Hannah

Cos: du får hitta dig ett arbeit

2007-05-27 @ 20:38:29
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: Tosca

Fy sjutton vad avundsjuk jag är!!
Jag har haft världens tråkdag, matte påstod att jag behövde vila efter semestern...Vila? Jag? Skojar du? Var det inte det vi gjorde på semestern...

2007-05-27 @ 22:03:27
Postat av: Tristan

tosca: ja men precis, det är väl det ni gjort på semestern. Du får hänga med ut till fjällnora någon gång och plaska i vattnet

2007-05-27 @ 22:20:02
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: Tosca

Absolut. Bada är jättekul. Du skulle sett första gången jag skulle bada. Alla andra hundra hoppade i från bryggan så det gjorde jag med - men jag kunde inte simma. Matte fick dra upp mig...
Om vi skulle följa med nån gång, så är det varning för en 15 meters lina bara, som matte sätter fast mig i. Som om jag skulle få för mig att rymma???

2007-05-27 @ 23:07:20
Postat av: Tosca

Nu stavar matte fel åt mig...Hundar, ska det stå, inte hundra.

2007-05-27 @ 23:08:06
Postat av: Tristan

Tosca: min matte pratade också om någon lina utifall det skulel vara mycket hundar på badstranden, men i går var det bara jag och en till så då fick jag vara lös. vad kul vi kan ha när vi badar :D Jag kan ta med mig min tennisboll, men det är inte säkert att du får låna den ;)

2007-05-28 @ 08:54:07
URL: http://takycard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback