Dogblogg

Matte hade som jag skrev innan lovat att vi skulle ut och leka med bollen men istället gick vi en lång promenad hem till Maria och hennes flock för att hämta mattes cykel. På vägen mötte vi en söt liten spanielvalp som jag ville busa med men det fick jag inte för matte (taskiga matte!) han var 3 månader och jätteliten. När vi kom till Maria med flock fick matte och jag vatten att dricka, vi var så törstiga. Flocken hade några konstiga medlemmar, ni vet sådana där som man jagar upp i träd, tror att de kallas katter, TRE STYCKEN var dom (men jag var större). två av dem höll sig på avstånd men den tredje kom lite för nära så jag morrade och skällde på honom, då mutade matte mig med godis så att jag skulle vara tyst och vad gör man inte för godis? Katten försvann ett tag sedan kom han smygandes igen, han var nog bra intresserad av mig eller så var han sur för att jag försökte äta upp hans mat som lägligt stod vid dörren. Sedan gick matte och jag hemåt igen, vissa bitar cyklade matte så att jag fick trava fint brevid, matte blev ibland sur på mig och påstod att jag var okoncentrerad när jag fick för mig att stanna för att lukta på något, jag tycker mest att det är matte som inte kan cykla. 

Nu ska jag sova en stund, är rätt trött efter prommisen.

Nosgos från Tristan   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback