Häpp!

Nu har jag anmält Tristan till Avesta den 16/6. Har en längre tid planerat att åka på den utställningen, det vaknas ju bakade godsaker från La famiglia så tom Joakim kanske vill följa med. Lockar honom med godsaker och kaffe :D
Efter förra helgen i Hässleholm började Lotta och jag dock fundera på om Tristan skulle få vila ett tag... men samtidigt jag kände att jag inte kan låta bli att åka till Avesta, då han har fått vila i alla fall en månad. Även om det alla gånger inte går så bra på utställningarna så är det i alla fall rackarns roligt och trevligt :D

Planen är även att åka till Gotland för att hälsa på svärföräldrarna i samband med att det är två dagarsutställning, måste anmäla Trisse till de utställningarna. Vi behöver även boka båten inom en snar framtid, måste bara få reda på vilka dagarJoakim kan ta ledig runt den helgen innan vi bokar båten. Frågan är hur jag ska klara av att åka på utställning utan mamma och Lotta?   

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det klarar du galant!!!!
Btw Lilian o Marie är ju där .....

2007-05-25 @ 10:38:20
Postat av: Hannah

Mamma: du får gärna skriva ditt namn... Jo jag vet att de är där... :D och marita skulle väl dit

Postat av: La Famiglia

Är det några speciella bakverk som önskas? Tänk dock på att gräddtårta både är svårtransporterad och att grädden lätt surnar.

2007-05-25 @ 17:52:06
URL: http://liteavvarje.bloggagratis.se
Postat av: Hannah

La: har ni ingen special kylväska anpassad för gräddtårtor?

2007-05-25 @ 18:07:45
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: La Famiglia

Nix, jag har väldigt lite tillbehör för fältbruk. Har egentligen bara några fältburkar. Men det är klart, är det bara gräddtårta som gäller får jag kanske fundera på om det går att lösa.

2007-05-26 @ 00:26:59
URL: http://liteavvarje.bloggagratis.se
Postat av: Hannah

La: Joakim (min sambo) önskar Hallongrottor. Jag älskar att baka men gör det väldigt sällan eftersom jag baar äter upp allt. Men till avesta är det kanske ett utmärkt tillfälle att baka och ta med sig, där finns det folk som kan hjälpa till att äta. Funderar på att provbaka pestobullar, lite matigare form av bullar som är såååå goda.

2007-05-26 @ 10:41:27
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: La Famiglia

Hallongrottor var det ja. Det fixar vi. Bullar blir det säkert också. Och kanske några småkakor. Eventuellt någon paj om det funkar. Pestobullar verkar spännande. Det har jag aldrig hört talas om förut, men jag gissar att man byter ut smöret mot pesto när man bakar ut bullarna. Men hur blir det när man strör på socker och kanel på peston? Blir det verkligen gott?

2007-05-27 @ 00:51:01
URL: http://liteavvarje.bloggagratis.se
Postat av: Hannah

La: det låter som en perfekt kak och bullblandning att ha till kakkalaset på hundutställningen :D
Precis du byter ut smöret mot pesto, men sockret och kanelen ska man nog strunta i. Jag har dock inte provat ha på det, men det låter inte som någon höjdare.. Man har inte heller något socker i degen

2007-05-27 @ 09:33:04
URL: http://takycard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback