Summering av helgen.

I torsdags begav vi (mamma, jag och Lotta) oss ned mot Hässleholm, i Motala stannade vi för att handla frukostmat medmera. Sedan stannade vi till hos Magicstorms Lillian för att möta upp henne, Marie och Teta samt hundarna; Bea, Gösta, Freja och Franco för att sedan samköra med dem nedåt.  I Jönköping stannade vi för att äta samt möta upp Anki och hennes pinchertik. Resan neråt fortsatte och innebar någon felkörning men tillslut hittade vi fram till campingen vid Tydingen (ca 2 mil utanför Hässleholm). Området var hur fint som helst, mysig sjö och jättefin badstrand. Stugan där vi skulle sova var dock inte lika fin, den såg ut att falla i hop när som helst... Men den gick att sova i, fast det luktade jävligt skumt där inne (håller just nu på att tvätta alla kläder jag hade med mig, för ALLT luktar skumt). På kvällen grillade vi korv, drack vin, snackade skit och hade trevligt. Efter ca 4 timmars sömn var det fredag och dags att gå upp 05.30. Vid 08-tiden var vi på plats vid Hässleholms gård där utställningen ägde rum. Regnet hängde ett tag i luften men lyckades hålla sig borta, istället kom solen fram och jag brännde mig i ansiktet. Det blev en mycket trevlig dag på utställningsomårdet. Träffade trevliga Mia och söta Salma vars blogg vi läser och som läser vår.

Gällande bedömningarna så fick Basta en 2:a (pga dålig päls, har vi hört den förut?), Tristan placerade sig 3 i chkl men placerade sig ej i bhkl.  BIR blev Gillenias Leon (som ärvt snyggheten efter morbror Tristan ;) ) men dessvärre placerade sig Leon ej i BIG-finalen

På kvällen var vi rätt trötta men det blev grillning och vin även då. Upp vid 05.30-06 tiden, packa allt, åkte fel i Hässleholm eftersom det var så jäkla dålig skyltat. Regnet föll i stort sett heeela dagen, jag var glad att jag hade mina nya regnkläder samt mammas regnstövletter. När det var dags att åka hem började solen att titta fram.

Lördagens bedömning gick för vissa bättre :D och vi hade en liten "byta hund-dag" Jag fick prova på att visa Jazz, vilket var jätteroligt, han är mycket lättvisad men tyvärr vann Lillian och hennes Franco över oss. Lotta visade Basta vilket visade sig vara ett smart drag för Bastapasta fick en 1:a och placerade sig 4:a i öppna klassen. Lotta visade även Tristan och kom 2:a efter Gillenias Leon i chkl och Trisse slutade som 4:a i bhkl. :D Gillenias Leon blev BIM och en söt Bonebreakers tik blev BIR och placerade sig tydligen som 3:a i BIG-finalen. :D

Vid 16-tiden begav vi oss norrut igen. Vid Ljungby stannade vi för att gå på toa, rasta hundarna samt köpa kaffe. När hundarna rastades började Tristan gräva febrilt, sedan Basta och Jazz, de hittade tryffel :D Vid Brahehus stannade vi igen för att sträcka på oss och säga hej då till Lillian, Marie och Teta. Vid 22-tiden var vi hemma hos mamma och pappa igen.  

Det blev en väldigt trevlig helg med många trevliga människor! :D

Kommentarer
Postat av: salma

Ja en sån underbar helg vi har haft. Kul att träffas i verkligheten också :-D

Postat av: Hannah

Salma: ja det var verkligen en super-helg :D

2007-05-21 @ 09:09:11
URL: http://takycard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback