I gång

Nu är budgivningen i gång på riktigt. Tydligen är det vi och ett par till som är med och bjuder. Det är lika bra att göra historien kort och buda på. Vi börjar dock röra oss mot vårt tak. Frågan är om vi ska höja taket eller inte. Får hoppas att de andra ger upp snart. Men det finns en risk att vi ger oss först. :P

Hmm nu bjöd de andra över oss med 10K. De lägger hela tiden små bud.

Jag har lite svårt att koncentrera mig på hemtentan just nu... måste hela tiden sitta och uppdatera fastighetsmäklarens hemsida. 

Kommentarer
Postat av: La famiglia

Jag minns hur jävligt det var. Det är rätt bra att ha ett tak som är ett tak. Men kanske att man bör ha både ett innertak och ett yttertak. Yttertaket är liksom smärtgränsen, och den sätts väl av hur mycket pengar banken är beredd att låna ut. Innertaket är lägre, och baseras på hur mycket pengar extra utöver bankens normerade levnadskostnad man vill ha att roa sig för. Ingen lätt sak, men jag hoppas verkligen det går vägen. Jag vill minnas att när vi höll på drog vi till med ett ordentligt bud så att de andra förstod att de lika gärna kunde ge upp. Och det fungerade. Den gången.

Postat av: Hannah

La: alltså banken har lovat oss en del mer än vad vi är beredda på att ge för denna. Vi har lagt 10k mer än vårt tak och nu får det bära eller brista.
och nu bjöd de över oss...

2007-11-21 @ 14:53:19
Postat av: La famiglia

fan då

2007-11-21 @ 15:28:54
URL: http://liteavvarje.bloggagratis.se
Postat av: Hannah

la: vi har bjudit över för absolut sista gången och ni ringd J om att han hade fått ett sms från mäklaren att budgivningen tas upp i morgon. Skitknäppt. J ska ringa upp mäklaren och fråga vad han pysslar med. Vi säger nu eller aldrig, vi kan skriva i morgon

2007-11-21 @ 15:34:40
Postat av: Yvonne

Det är ungefär så de flesta budgivningar går till, enl de erfarenheter vi har fått.

När vi budade på det hus vi har nu, tog det nog en vecka innan allt var klart.

När vi skulle sälja, var det inte ett dugg bättre. Den budgivaren som låg högst, ångrade sig och hoppade av, efter några dagar sedan han vunnit budgivningen. Den som låg näst efter där, hade redan hunnit att buda på ett annat hus, och ville fundera lite till.

Så mycket energi som gick åt, vi var helt slut, efter det....

2007-11-21 @ 18:52:10
URL: http://www.tottigalotti.se
Postat av: Hannah

Yvonne: ja det går åt en del energi...

2007-11-21 @ 21:01:27
Postat av: La Famiglia

Det är bra att ni lär er hur det går till och hur det känns. Det kan vara bra att ha den erfarenheten. Jag kan tänka mig att ni nu inte håller på att köpa ert livs boende, utan ni kommer säkert att om några år vilja flytta, och då kan jag tänka mig att det är ert livs affär ni gör. Det är garanterat värre än nu. Om det är någon tröst.

2007-11-21 @ 21:32:30
URL: http://liteavvarje.bloggagratis.se
Postat av: Hannah

La: nej vi lär flytta ett par gånger till känns det som, alltså innan vi köper vårt livs boende. Jag vill bo i ett hus på landet och J vill bo i centrala sthlm. hur förenar man det?

2007-11-21 @ 21:35:47
Postat av: La Famiglia

Man kan väl säga att ni som kollektiv inte skiljer er från mängden så värst mycket. De flesta människor vill ju bo i en liten röd idyllisk stuga vid Stureplan med gångavstånd till badplatsen vid Nybroviken och blåbärsmakerna uppe på Östermalm. Det som skiljer er från mängden är ju bara att ni representerar varsin del av önskedrömmen. Lösningen? Tja, en av er får väl ge sig. Eller bägge två. Ni kommer säkert såsmåningom hamna i ett idylliskt villasamhälle i en förort till Stockholm. Låt mig gissa på Bromma. På något sätt tror jag det kan passa er bägge två om några år.

2007-11-21 @ 22:55:25
URL: http://liteavvarje.bloggagratis.se
Postat av: Hannah

La: eller så flyr vi stan helt och hållet om några år. J känner sig lite dragen mot gotland

2007-11-22 @ 14:00:43
Postat av: La famiglia

Det tror jag inte. (Och inte hoppas jag det heller)

2007-11-22 @ 16:41:49
URL: http://liteavvarje.bloggagratis.se
Postat av: Hannah

La: man vet aldrig...

2007-11-22 @ 16:47:40
Postat av: La Famiglia

Bromma!

2007-11-22 @ 19:23:18
URL: http://liteavvarje.bloggagratis.se
Postat av: Hannah

La: varför tror du att vi kommer hamna där

2007-11-22 @ 19:30:29
Postat av: La Famiglia

Det ska jag förklara om 5 år.

2007-11-22 @ 21:09:41
URL: http://liteavvarje.bloggagratis.se
Postat av: Hannah

La: då återkomemr ja då

2007-11-22 @ 21:41:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback