Lägenhetsspan

Lägenheten var så fin som bilderna visade. Ibland kan ju lägenhetsbilder vara lite missvisande. Jag kan verkligen tänka mig bo där. Det enda negativa är att det inte finns utrymme för tvättmaskin, ingen golvvärme i badrummet samt ful färg på tapeten i sovrummet. De två första sakerna är väl sånt jag kan leva utan och färgen på väggarna är ju bara att måla över.  Det var mycket folk på visningen så det finns en risk att lägenheten blir dyr. Vi får se... Men folket som var där, många var äldre. Och ska inte äldre (60-års åldern) bosätta sig i lägenheter där det finns hiss? De blir ju inte direkt yngre.
Inflyttningen är tidigast 010118, passar mig perfekt då jag samma datum tar examen från utbildningen.
Lägenheten låg endast ett par minuter från Solna C och tunnelbanan. Runt omkring huset fanns jättebra snabbrastningsställen för Tristan och på nära håll finns ju fina långprommisställen. Perfekt!
Det här blir spännande!

Efter lägenhetsspanet åkte Erika och jag in till gamla stan för att fika och snacka skit. Tänk så mycket Erika och jag kommer kunna fika sedan när även jag bor i sthlm (även om solna är en stad i sig och inte riktigt räknas som sthlm).

Kommentarer
Postat av: La Famiglia

Det låter ju lysande. Då är det bara att slå till.

Men fika i gamla stan? Du beter dig ju som en riktigt lantis. Gamla stan är (förutom stadsdelen där världens bästa Bluespub ligger) Sveriges största turistfälla. Vetekatten, Sturekatten, Nybergs, Lasse i Parken och The Cook Book Café är ställen där en erfarens Stockholmsfikare fikar. Gamla stan undviker man i möjligaste mån.

Men det är klart, det kanske går att hitta trevliga kaféer där också. I alla fall om man undviker Väster långgatan.

Postat av: Hannah

La: Vi ska slå till så det ryker om det.

Bjäbb bjäbb! Jag kanske är en riktig lantis? Jag hittar inte! vi bara vandrade en stund tills vi hittade något bra ställe. Deras citronmarängpaj var god! Men inte lika god som den ni hade bakat.

2007-11-18 @ 21:32:17
Postat av: Mams

Så bra att den stämde överens med bilden du fått av den tidigare. Hoppas bara att den stämmer överens med resten av familjen nu då ..........
och att priset blir det rätta.

2007-11-18 @ 21:32:37
URL: http://bippeliboppen.bloggagratis.se/
Postat av: Hannah

Mams: Joakim verkar vara med på noterna just nu!

2007-11-18 @ 21:42:54
Postat av: La Famiglia

Det är bra. Du ska vara stolt över att vara en lantis. En stockholmare är inget att sträva efter att bli. Och dom bra fikaställena lär du dig hitta förr eller senare. (Om inte, kan du ju fråga någon vänligt sinnad urinevånare från Stockholm) Det gläder mig att vår paj var bättre. För övrigt håller jag med Karin.

2007-11-18 @ 21:48:11
URL: http://liteavvarje.bloggagratis.se
Postat av: hannah

La: ni får väl ta med J och mig på en guidad cafétur i framtiden

2007-11-18 @ 21:55:57
Postat av: La Famiglia

Whenever you say

2007-11-18 @ 22:03:53
URL: http://liteavvarje.bloggagratis.se
Postat av: Hannah

La: det låter bra det! Kom precis på att jag har vetekattens bakbok.

2007-11-18 @ 22:09:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback