Högbo

Då var Högboutställningen avklarad. Först fick jag äran att visa Jazzgossen, det gick dessvärre inge vidare. Han fick en 2:a :( Men när domaren sedan rensade bort nästan alla öppna klassens hanar kändes det lite bättre. Vi  var inte ensamma om att få en 2:a, vi blev en rätt stor klubb ;) 
Tristan skötte sig exemplariskt förutom en gång då han började brumma lite, detta var när några puckon vid ringsidan inte höll koll på sin hund utan släppte in den i ringen och fram till mig och Tristan. Hans brummande var då nästan befogat. Tristan blev 3 i CHKL  och 4 BHKL. 

Kritik: 6 år. Kraftig hane. något kort nosparti och ojämt bett. Utmärkt plaserade ögon. bra öron. Något kraftigt stop. kraftig bröstkorg. Vinklar: bra balans rör sig med utnärkt steglängd. vrider framtassarna in. 
Domare: Tapio Eerola   

Personligen tycker jag att domaren gjorde rätt konstiga bedömningar, slängde 2:or till höger och vänster. En del förtjänade det medan andra verkligen inte förtjänade det. Det var svårt att klura ut vad han gillade för hundar. Speciellt en hund skrek det 2:a om men den placerade sig tom i btkl, vilket jag fortfarande har svårt att förstå. Den rörde sig jättekonstigt. Något annat som var konstigt var vädret, ena studen sken solen nästa spöregnade det. Vi hade i alla fall en trevlig dag. Men det hade varit bra mycket roligare om Lotta, Lilian och La Famiglia hade varit med.

BIR blev Bonebreakers Coppertino
BIM någon juniortik från rowntree

Bilder kommer.

Kommentarer
Postat av: La Famiglia

Jazz med en tvåa? Jaja, domarvärlden slutar aldrig att förvåna mig. Eller var det du och Jazz som inte funkade bra ihop?
Vilka hundar kom före Tristan?
Och vi ska försöka att inte glömma bort att anmäla oss i fortsättningen.

Postat av: Hannah

La: vet inte om det var jag eller om det var domaren, han delade som sagt ut MÅNGA 2:or. ex fick gillenias Merta en 2:a. Du vet hon som fick cert och blev BIR i norrköping. Före Tristan kom:
B. Coppertino, B. Bacetto (tror jag han heter) som även blev champion samt Rowntree Fabrizio sedan kom Trisse.
Nej ni får inte glömma att anmäla om jag ska få med mig joakim någon mer gång

2007-09-02 @ 18:55:43
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: salma

Så bra att jag inte var med på denna utställningen! Om Merta fick en tvåa så hade jag säkert fått en trea. Eller så hade jag kanske blivit BIR med tanke på att domaren hade lite konstiga beslut, hmmm....

2007-09-02 @ 19:05:12
URL: http://salma.bloggagratis.se
Postat av: Hannah

Salma: ja du.. ingenting verkar vara omöjligt :D

2007-09-02 @ 19:12:47
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: La Famiglia

VA!!!!!!!! Fick Merta en tvåa???? Eller jag kanske inte är så förvånad. Det är nog på väg utför med henne. Hon fick ju en slät etta förra helgen. Vad blir det nästa gång? KEP?

2007-09-02 @ 19:58:06
URL: http://liteavvarje.bloggagratis.se
Postat av: Hannah

La: ja visst är det underligt att den lilla raringen fick en 2:a. Däremot så fanns det en tik som skrek 2:a som fick en 1:a och placerade sig. Jag har en bild på tiken, men kan inte lägga ut den, man vet ju aldrig vem som läser och vem man förolämpar. Har aldrog sett tiken förut och jag hoppas att jag slipper se henne igen. :P

2007-09-02 @ 20:05:13
URL: http://takycard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback