Något som går?

I går på Högbo utställningen köpte jag några tuggben åt Tristan i födelsedagspresent. Det var diverse smaker på dem. När vi kom hem fick han ett med roasted lamb-smak som han glatt tuggade på. I natt klockan 02.30 vaknade jag av att Tristan "rapade" och hade konstiga ljud för sig samt gick runt i sovrummet. När han märkte att jag vaknade hoppade han upp till mig och tryckte sig intill mig och flåsade. Anade att han inte mådde bra, tog därmed ut honom och han hackade genast ned rumpan. Hej diarré! Sedan sov han gott till morgonen. Vid 06.00 gick jag upp och gick ut med honom igen, fortfarande lös i magen. Tänkte att magen behövde vila därför fick han bara lite frukost. Vid 07.30 var jag ute med honom igen men då gjorde han inget. 

Har under dagen gått och varit orolig för att Tristan ska bli dålig. Tänkte hela tiden på Lottas lilla Ida som hade diarrér och hamnade snabbt i ett väldigt kritiskt tillstånd, likaså Lova...  är det något som går bland hundar? 
Tristan får i alla fall i sig bra med vätska...  

Nu på eftermiddagen ringde Joakim och berättade att resan över till Gotland hade gått bra men att Tristan hade kräkts upp något orange (roasted lambbenet var orange) precis när de skulle gå av båten. Sedan hade han rusat till närmsta gräsplätt för att ha diarré igen (Tristan alltså). Mina funderingar på att det ska vara samma åkomma som Ida och Lova har kanske gått över till att det är det jävla benet han blev dålig av... Skulle inte förvåna mig. Eller om han mådde illa av att åka båt? Kan hundar bli sjösjuka?

Joakim har fått instruktioner om att se till att Tristan får vila, mycket vätska samt att de ska koka ris och ge istället för mat så får vi se om magen lugnar ned sig. Han har inte haft någon mer diarré under em/kvällen. Tristan är dock opåverkad och lika glad som alltid. Vi får se hur det utvecklar sig...   

Kommentarer
Postat av: La Famiglia

Det där låter inte alls något vidare. Tuggbenet är ju klart misstänkt. Men vad är det som hänt med Ida och Lova? Som vanligt är jag helt ovetande.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback