Nu är det klippt!

image178
Tristan was here!

image179
Det blev ingen "före bild" men en "efter bild" blev det i alla fall. Tristan tycker mest att det är pest.

image180
Det är jobbigt att bli klippt tycker Tristan.

Efter att ha pratat med mamma i dag fick jag tummen ur när det gäller att klippa Tristan. Tidigare har jag bara putsat lite på hans päls men nu har jag verkligen klippt. (se översta bilden) Det blev ingen Tristan kvar. Det svåraste var att klippa huvudet. Och bak på rumpan råkade jag ta liite för mycket så där blev det nästan en kal fläck..  :O men man lär sig av sina misstag. Frågan är om jag ska ta ännu mer? Det Tristan egentligen skulle behöva är att bli totalt nedklipp men då blir det inge stora sthlm. hmm.. Alla dessa svåra beslut.
Får ta en sväng till med saxen nästa helg, då ska jag även ta i tu med tovorna, orkade inte riktigt det i dag, eller rättare sagt Tristan orkade inte. jag skulle även behöva ett trimbord, men jag har ingen plats att förvara det på. Nästa gång vi åker till mamma och pappa får vi nog stanna till hos Lotta så få hon titta på hur Tristan ser ut.

Kommentarer
Postat av: Helena o Tosca

Vilken skillnad mot den lurventuss han brukar vara.
Och jag känner såååå väl igen det där med att råka klippa lite långt på vissa ställen.

2007-09-16 @ 17:30:23
Postat av: Hannah

Helena: ja det blev inget kvar av Tristan.. Han blev jättesmal.. vet inte om jag ska ta ännu mer..

Postat av: Yvonne& Totti & Dino

Oj, vad avis jag blir på dig som är klar med klippet. Jag har mitt klippande kvar.... 2 st dessutom.

2007-09-16 @ 21:02:13
URL: http://www.tottigalotti.se
Postat av: Hannah

Yvonne, Totti & Dino: jo det är rätt skönt att ha klippet gjort, fast jag måste nog kapa lite till samt reda ut tovor. :P

2007-09-16 @ 21:51:32
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: salma

Tristan det ser lite läskigt ut när du ligger så där utspridd på bordet på den översta bilden. Det värsta är att det såg nästan likadant ut hemma hos mig igår fast mer gamla ulltussar bland klippet.

2007-09-17 @ 09:19:52
URL: http://web.telia.com/~u24201825/
Postat av: Hannah

Salma: just nu är inte Tristan så tjusig, måste ta i tu med all gammal ull. Han ser verkligen inte klok ut. Han är som en ullboll

2007-09-17 @ 17:42:26
URL: http://takycard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback