Sökandet pågår.

Tänk vad saker och ting skall jävlas ibland. Som jag skrev för någon dag sedan så funkade det inte hos den tilltänka dagmatten. Kontaktade då en 20-årig tjej som har mailat flera gånger och som varit jätteintresserad. Då hade hon precis tagit sig an en chihuahuahane som hon ska ha mån-ons. Torsdagar och fredagar skulle hon dock kunna ha Tristan. bättre än inget tänkte jag. I dag var vi där och hälsade på och för att kolla om det skulle kunna funka med chihuahuahanen. Tristan var inte det minsta intresserad av chihuahuan, såg mest frågande ut vad det kunde vara för något. Men chihuahuan mopsade sig lite mot Tristan och Tristan såg som sagt frågande ut. Vi konstaterade att chihuahuan inte verkade gilla situationen och därmed kan hon inte ha dem samtidigt. Tjejen var jättetrevlig men kände att hon inte riktigt hade tid att ha hund 5 dagar i veckan då kunde hon lika gärna ta hem sin hund som tydligen bodde på mammans kennel. Men hon skulle kunna ställa upp torsdagar och fredagar tills jag hittar någon annan. Naturligtvis kunde hon inte i morgon eller på fredag. så i morgon får jag rymma hem från praktiken tidigt och på fredag ställer snälla Helena och Tosca upp. Tack tack tack! Då är i alla fall denna vecka löst. Den 60-åriga kvinnan som jag nämnt tidigare har jag pratat med, hon hade en hund som var där några dagar per vecka, hon visste inte hur mycket den skulle vara där. Hon skulle ta reda på det, sedan höra av sig. Hon har inte hört av sig. Men jag har mailat för att påminna henne. Hittade en sida som heter grannar.se där man kan annonsera efter hundvakt samt att det finns folk som annonserar om att de kan vara hundvakter. Har lagt upp en annons som kommer dyka upp under de närmsta dygnen samt mailat två tjejer som "lät bra". Har även gjort en annons som kommer komma i vår tidning fredag-söndag. Måtte jag hitta någon som passar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback