Då var det måndag igen

Ny vecka, nya tag.

Det blev visst inget bloggande i går därför kommer nu en summering av gårdagen. Mamma, pappa, jag och hundarna började gårdagen med att åka upp till samma skog som vi gick i på lördagen, fast denna gång gick vi en längre runda. Uj vad hundarna kutade och hade roligt i skogen. Tristan fick sig en dusch med schampoonering när vi kom hem igen och för att han inte skulle rulla sig i nyklippt gräs gjorde jag en liten hage av kompostgaller åt honom utomhus. Solen sken och det var nästan för varmt för att sitta i solen. Framåt eftermiddagen rullade Tristan och jag hemåt sthlm igen, i en nytvättad bil med sommardäck. Tanka hade jag glömt och mitt vanliga visakort hade jag tömt. Stannade vid en mack längs vägen för att tanka med kontanter, vilket tydligen inte gick. Fick då ringa telefonbanken för att föra över pengar till visakortet, bankkillen sa att man egenltigen inte får föra över pengar via dem utan måste sköta det själv, men för den här gången fick det gå bra. Gjorde ett försök att tanka på mitt visakort  men en av knappsatsens siffror ville inte fungera så jag kunde inte trycka in min kod. VAD FAAAN! Rullade vidare och kunde ta mig till Äsköping där jag kunde tanka i mina kontanter. Gjorde sedan ännu ett tankstopp i v-ås för att tanka på mitt tankkort. Mellan äsköping och v-ås gjorde jag ett litet stopp hos Lotta. Hon kollade över Tristan och så tankade vi över lördagens bilder i hennes dator innan jag for vidare. Väl hemma på min gata i stan var det knök fullt på parkeringarna, var tvungen att åka på gångbanan/cykelbanan till en annan parkering för jag kunde inte vända på parkeringen för att någon hade parkerat där man kan vända. Efter lite snurrande hittade jag en plats längre bort på gatan. Vad saker ska jävlas ibland...    

Kommentarer
Postat av: La famiglia

Kanske läge för den där fickparkeringskursen snart

Postat av: Hannah

La: ja jag väntar...

2008-04-21 @ 22:11:08
Postat av: Cavvetjejerna

Fattar inte hur folk orkar ha bil i Stockholm. Har en kompis på St:Eriksg och shit vad jobbigt när man ska hälsa på. Man kan köra varv efter varv utan att hitta en endaste liten ruta. J O B B I G t tycker jag
Kramiz Cavvetjejerna med matte

2008-04-21 @ 22:51:09
URL: http://cavaliersajten.bloggagratis.se
Postat av: malte o snoksson

söka parkeringar i sthlm är väl en av de sakerna jag inte saknar av staden sthlm...

2008-04-22 @ 15:27:57
Postat av: La Famiglia

Hemligheten med att hitta parkeringsplatser i Stockholm är för det första att behärska fickparkering, och för det andra att veta var man ska leta. Jag håller sällan på längre än 5-10 minuter varken en vardagskväll eller en helg. Utom i tisdags, då tog det 40 minuter. Men främst för att jag vägrade åka bort till det ställe där jag visste att det fanns parkering, men jag var för lat för att gå så långt.

2008-04-22 @ 23:08:33
URL: http://hundblues.blogspot.com
Postat av: La Famiglia

Hemligheten med att hitta parkeringsplatser i Stockholm är för det första att behärska fickparkering, och för det andra att veta var man ska leta. Jag håller sällan på längre än 5-10 minuter varken en vardagskväll eller en helg. Utom i tisdags, då tog det 40 minuter. Men främst för att jag vägrade åka bort till det ställe där jag visste att det fanns parkering, men jag var för lat för att gå så långt.

2008-04-22 @ 23:08:47
URL: http://hundblues.blogspot.com
Postat av: La Famiglia

Men va fan, nu blev det ju dubbla kommentarer. Det bad jag inte om.

2008-04-22 @ 23:09:31
URL: http://hundblues.blogspot.com
Postat av: Mams sjunger

"Vi bor på landet ......"
Här finns det gott om space, det är superskönt!!!

2008-04-23 @ 15:57:07
URL: http://bippeliboppen.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback