Den försvunna strumpan.

När Tristan och jag är ute på promenader far han oftast runt, skuttar och hoppar i snåren. Detta gör att han ibland får små sår på tassarna eller nedre delen av benet. Dessa upptäcker jag när han ligger och slickar slickar och slickar på tassen. När han slickar blir det bara värre och det lilla såret blir större. När jag upptäcker att han har ett litet sår då sätter jag alltid på en avklippt strumpa på tassen för att han inte ska kunna slicka å så läker såret på ett par dagar. Här om dagen upptäckte jag ett litet "sår" på  Tristans högra framtass. Satte därför på en strumpa. I går kväll när jag kom hem från jobbet hade Tristan ingen strumpa på. Frågade J var han hade gjort av den men han hade inte sett den. Så strumpan är borta.. Finns inte. Det finns två alternativ. 
1. Tristan har ätit upp strumpan
2. J tänkte inte på strumpan utan tog ut Tristan med den och han har tappat den ute. 

Jag hoppas hoppa hoppas att det är alternativ 2. J tror sig komma ihåg att Tristan hade strumpan innan de gick ut men inte när de kom hem. Så det måste vara så.. Varför skulle han käka upp strumpan? Han äter aldrig upp saker annars... Och om han hade tryckt i sig strumpan borde han inte må så bra? Men han är som vanligt..  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback