Psyko-magnet

Hann inte komma så långt på vår morgonprommis innan den blev förstörd. Detta på grund av att jag mötte en man i 35-40-årsåldern. Han hade två amstaff som sprang lösa och naturligtvis rusade de fram till Tristan och mig.
Blev lite irriterad, är så jäkla trött på alla hundar som ränner runt lösa. Och som vanligt säger jag vad jag tycker. Varpå följande "konversation" uppstod.
- Kan du vara snäll att ta bort dina hundar?
* Knip igen käften din jäävla kossa.
- Ursäkta vad sa du?
* Hörde du inte vad jag sa kanske du ska gå hem och rensa öronen.
- ursäkta? Men jag hörde vad du sa men jag vill inte ha dina hundar springandes runt min hund.
 * Mina hundar får springa som de vill
- Nu är det faktiskt så att man inte får ha hundar lösa hur som helst. Det är koppeltvång.
* Det är det inte alls det. Det här är en statlig nationalpark och här får man ha hundar lösa.
- Det är just där man inte får ha hundar lösa.

Tristan och jag fortsatte muttrandes att gå. JÄVLA pucko. Blev mest chockad av mannens bemötande. Jag var inte på något sätt otrevlig när jag bad honom att ta bort sina hundar. Och sedan ha mage att kalla mig för jävla kossa, faan vad sur jag blev. Ringde sedan upp J för att avreagera mig. Undra vilken värld han levde i, mannen verkade inte helt stabil, fick väldigt konstiga vibbar av honom....
 
Hundarna sprang snabbt vidare och var inte på något sätt aggressiva men det spelar ingen roll. Jag är som sagt enormt trött på alla hundar som ränner omkring utan att folk har koll på dem. Det rör sig enormt mycket folk i områdena och det är inte alla som gillar hundar. Och bara för att jag har hund betyder det inte att det är ok att andra hundar kommer springandes till oss. Vi är inte intresserade av andra hundar.

Kommentarer
Postat av: malte o snoken

näe! blir arg bara av att läsa det! vilken skitstövel! o sur blir man o arg för resten av dan av det bemötandet. Det är ju lika mkt för hans skull, du kunde ju haft tokaggresiva hundar! usch, morr...vi morrar å dina vägnar!

2008-04-03 @ 12:46:26
Postat av: La Famiglia

Nästa gång Hannah, säg att Tristan har kennelhosta.

Postat av: molle

Eller rävskabb...

2008-04-03 @ 20:54:20
URL: http://bobmarley.bloggagratis.se
Postat av: La Famiglia

Molle jag undrar om inte rävskabb är bättre. Jag tror det skrämer mer. Kennelhosta går ju över utan behandling, men för rävskabb måste man söka veterinär. Jag ändrar mig och håller också på rävskabb.

2008-04-03 @ 21:55:54
URL: http://hundblues.blogspot.com
Postat av: malte o snoken

brukar du se puckot ofta på dina promenader?

2008-04-04 @ 15:23:34
Postat av: malte o snoken

brukar du se puckot ofta på dina promenader?

2008-04-04 @ 15:23:49
Postat av: malte o snoken

oj va vi upprepiga på dina kommentarer idag då...hm...sorry...vi har fått upp vår matte nu o gått en promenad så det finns hopp i marängträsket!
malte hade nya skor gubevars som hon var bara tvungen att inviga...finns att beskåda...så sköna!

2008-04-04 @ 17:24:24
Postat av: Helena o Tosca

Fy så tråkigt!
Att folk inte har ordning på sina hundar.
Ibland säger de "men den är snäll"....och...? Nu är mina hundar snälla, men en kompis hund är inte snäll mot alla andra hundar.

2008-04-04 @ 17:47:09
Postat av: Ulrika Jönsson

Kan inte låta bli att tänka på hur killen igentligen mår. Han måste ju vara skiträdd. Annars skulle han ju inte göra sådär för bakom den tuffa masken måste ju finnas mkt rädsla när man reagerar sådär.......
Förresten nästa gång du ser honom säg att Tristan har rävskabb och du pms och JÄTTE mkt pms, har aldrig upplevt det själv men det sägs ju att en del kvinnor blir för jävl... då de har det så varför inte testa?

2008-04-05 @ 09:15:07
Postat av: Hannah

Malthe & snokis: vi har aldrig sett det puckot förut. Skönt att ni fått er matte på fötter igen.

2008-04-05 @ 10:50:11
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: Hannah

La & Molle: klart att rävskabb är bättre att säga..

2008-04-05 @ 10:50:54
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: Hannah

Helena: jag bryr mig inte om hunden är snäll, vill som sagt inte ha den vid min hund ändå

2008-04-05 @ 10:51:38
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: Hannah

Ulrika: vet inte om jag tror att det var rädsla hur personen. Större chans att det är psykiska problem eller narkotika som gjorde att han reagerade som han gjorde. Fick de vibbarna, för ingen "normal" person reagerar så.

2008-04-05 @ 10:53:23
URL: http://takycard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback