Summering

Eftersom jag inte har kunnat blogga på fleera dagar så får jag lite snabbt summera dessa dagar.
Lördagen bestod av städning och av att slöa. En rejäl långprommis på 2,5 h blev det också. Husse J bestämde att vi skulle gå till karlbergs slott. På kvällen var det lagottomys framför en bra dvd som gällde. 
Söndagen var det strååålande väder. Jösses, det var verkligen vår. Än en gång fick husse J bestämma vart vi skulle gå prommis. Denna gång blev det ut på gärdet (med resten av sthlm) och runt något som hette hundudden. Någonstans ute i skogen vid vattnet hittade vi kruthuscafét, där vi stannade för att fika. Tristan fick plaska lite vattnet. En badande lagotto är en glad lagotto!  Och en glad lagotto blir ännu gladare när han får smaka korv av snälla tanter och farbröder. När vi efter många om och men kom hem igen visade det sig att vi hade varit ute i 3,5 h. Trötta trötta ben... Senare på kvällen kom vi på att vi var tvugna att motionera bilen, vi tänka våldsgästa La famiglia men eftersom Ia löper lade vi ned det projektet. Hamnade i stället i bargshamra och snurrade runt där efter ingenting. Men på vägen tillbaka till stan körde vi förbi ett plantagen. Så nu vet vi vart vi kan köpa våra balkongblommor.  
Måndagen började som de flesta måndagar med en rejäl morgonprommis i Hagaparken, i ljuvlig vårsol. Sweetness! Den badgladalagotton fick plaska lite vattnet. Eftermiddag och kvällen innebar jobb för mig. 
I dag är det tisdag och vi är nu "up to date". Jobb hela dagen, men hade planen att smita hem tidigare genom att ta en friskvårdstimme för att gå ut och gå i det underbara vårvädret. Dessa planer kunde jag stoppa upp någonstans.. När jag väl kom från jobbet tog jag med mig prinsen på prommis i det härliga vädret. Nu är det verkligen vår! :D Men det går nog snart över.. :P Tristan och jag myste i solen i brunnsparken och badgotton simmade sina första simtag för detta året. Årets första bad tog han 080101 men i dag var första gången som han simmade.

Nu ska jag bygga mat sedan ska jag slänga upp lite bilder från söndagsprommisen,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback