Guppi guppi.

Nu är vi åter på vår gata i stan. Båtfärden hem var mindre rolig.
Fi faaan vad det gungade. Tyckte en stund att jag klarade mig rätt bra men blev efter en stund lite "lätt" illamående jag med. J mådde inte alls särskilt bra. Folk kräktes till höger och vänster och det luktade krex på hela båten vilket inte gjorde saken bättre. Var uppe och stuffade runt på båten av någon anledning och det var som att vara grymt berusad. När man gick och båten gungade kändes det ena stunden som om man svävade och nästa stund trycktes man ihop. 
Hade dåligt samvete för att Tristan satt själv nere i bilen. Smög/vinglade ned för att titta till honom och då låg han och snosade i buren. Det gungade märkbart mindre nere under däck. När vi närmade oss nynäshamn meddelades det kommande turer skulle ställas in på grund av att det blåste så hårt. Skulle vara intressant att veta hur många sekundmeter det blåste i dag. Vi satt nästan längst fram i båten, vilket inte vart det bästa stället att sitta i dag. Men det var rätt häftigt (i alla fall i början) att se de stora vågorna slå över båten.

Kommentarer
Postat av: catrin

Tjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeena! tack för gratulationer, det har varit en drömsommar för våra hundar i år=) nepp inget Askersund för mig=( däremot Högbo och Åland Norr/Nyköping..... Om en vecka börjar min hund i vården utbildning det du=) kan tänka mig att du e lite "sotis" på detta...=) kram på dig vännen, hoppas vi ses snart.. Catrin

Postat av: Hannah

Catrin: ja du har verkligen haft strålande framgångar. Synd att du inte skulle till askersund, då hade vi sets där. Vilken dag ställer ni i högbo? Funderade ett tag på åland men lade ned det projektet...

åhh jag är jätteavis på din utbildning du ska gå! :P kram kram

2008-08-05 @ 19:15:52
Postat av: La famiglia

Hösten vinteren 86-87 åkte jag mellan Visby och Nynäshamn fram och tillbaka i stort sett varje helg. Och det gungade rätt bra ibland. Bästa platen och bästa positionen var liggades på golvet under en trappa. Det var nämligen mitt i båten, och där gungar det inte så mycket, även om båten i övrigt gungar rätt bra.

2008-08-05 @ 22:48:41
URL: http://hundblues.blogspot.com
Postat av: Hannah

La: nej jag vet att det gungar minst där.

2008-08-06 @ 11:57:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback