Nu kan jag snart hoja

fram som blixten när jag far till jobbet.
I går eftermiddag for vi ut till barkarby för att fördjupa oss i projekt köpa cykel åt HP. Hade spanat på en cykel på sportex tidigare och en sådan blev det, det svåra valet var huruvida jag skulle ha en röd eller svart. Lyckligtvis skulle affären stänga så jag kunde inte stå och vela i 500 år. Cykeln kom i ett paket  och genom att fälla baksätet i bilen fick den faktiskt plats :D När vi kom hem blev det till att försöka skruva ihop cykelhelvetet. Men det var inget cykelhelvete utan det gick rätt smärtfritt att skruva ihop den, inget slagsmål eller blodvite uppstod. I dag ska vi justera dvs ställa in rätt höjd på sadel och styre sedan är det bara att pumpa däcken och trampa. Hurra! Passade även på att köpa ett sadelskydd i fårskinn, trevligt att ha nu när det blir höst. Tristan fick nys på fårskinnet och var mycket intresserad av det, han lyckades sno det en gång, tack och lov upptäckte J det innan Trisse hann slakta. Sedan gjorde Tristan flera försöka att försöka komma åt sadelskyddet. Nu på morgonen satte jag på sadelskyddet på sadeln medan Tristan studsade runt mig. Sedan satte han sig ned brevid cykeln och tittade på cykeln och såg ut att tänka: hmm hur ska jag lyckas sno det därifrån? Stolle!
I dag måste vi fara tillbaka till sportex för det saknades två grejer som ska sitta under cykelkorgen.. 

Var även duktig och köpte en cykelhjälm, det är ju något som alla borde ha när de cyklar, speciellt här i sthlm där folk kör som idoter, att det är rött för bilister och folk på övergångställen är inget som stoppar bilisterna...
Problemet är att känner mig fruktansvärt obekväm, tom töntig i cykelhjälm, men det är väl en vanesak. Eftersom jag valde en svart cykel fick det bli en röd cykelhjälm. Kom dock senare på att den förmodligen skär sig med min röda regnjacka. :O   

I dag har jag ont i halsen igen. Jäkla skit!

Kommentarer
Postat av: Mams

....annars finns din "gamla" hjälm här hemma. Helt oanvänd, så gott som nyyy !!!!

Postat av: La Famiglia

Jamen va´ fan, då fick vi ju inte hjälpa dig. Fast det är lätt skönt att klara sig själv också.

2008-08-31 @ 12:52:53
URL: http://hundblues.blogspot.com
Postat av: Hannah

Mams: den kanske Tristan ka låna

2008-08-31 @ 21:39:07
URL: http://takycard.blogg.se/
Postat av: Hannah

La: jag kan komma och tänka på andra saker ni kan hjälpa till med.. om vi någon gång ska få tummen ur och köpa den där sängstommen så behöver vi en bil som kan dra ett släp.

2008-08-31 @ 21:40:23
URL: http://takycard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback