På utfykt

Då var sista semesterveckan avverkad. I morse kände vi oss inte så sugna på att åka och bada. Istället blev det utflykt till Robbjens. Där tittade vi på den gamla gotländska gården, fikade i ladan och köpte honung som var producerad på gården. Jag var naturligtvis intresserad av att köpa deras tryffelhonung men den var tyvärr slut. Något som däremot fanns var en kanin som jag matade med maskrosblad sedan upptäckte vi att kaninen hade 5 eller om det var 6 stycken små små söta kaninbebisar. såå söta. Gissa vem som var sugen på att ta med en hem...

Sedan brummade vi vidare på det gotländska landet där vi hittade en gård med ett litet bageri där vi köpte rödbetsbröd (ska bli spännande i morgon att se vad det smakar) och bullar. I skrivande stund sitter vi och mumsar på våra smaskiga bullar och Tristan vill gärna smaka. Sedan for vi vidare och tittade på gården där svärfar växte upp och en annan gård där svärfars mor växte upp. Vilka härliga gamla gotländska gårdar!

Tristan och jag har precis varit ute och cyklat en sväng, härligt att kunna göra det. I sthlm finns det inga bra ställen att cykla på i närheten.  

Kommentarer
Postat av: Tessan

Oj vilken härlig semester ni haft!! Bli allt avundsjuk, Gotland är ju så vackert tyvärr har vi bara varit där 1 gång, på Fårö förra sommaren...."Får" bli nästa år tror jag...men då hyr vi nog egen stuga någonstans.

må gott!

Postat av: pappa

Sista semeterveckan???????? Du menar väl första?

eller är tideräkningen baklänges på Gotland :-))

2008-08-01 @ 23:35:15
Postat av: Mams

Pappa: Jag tror att hon badat för mycket ........

2008-08-02 @ 08:12:11
URL: http://bippeliboppen.bloggagratis.se/
Postat av: Yvonne

Vad fort semesterveckor går. Särskilt när man har trevligt.

2008-08-02 @ 10:46:27
URL: http://www.tottigalotti.se
Postat av: Hannah

Tessan: ja gotland är underbart. Jag har ju förmånen att ha svärföräldrarna boendes här så vi har ju gratis boende och mat. Tror att det är 7:e sommaren som vi är här.

2008-08-02 @ 13:25:22
Postat av: Hannah

Pappa: mm aningen förvirrad eller trött i går kväll.



Mams: kan vara så

2008-08-02 @ 13:25:52
Postat av: hannah

Yvonne: ja det går fort när man har trevligt men jag skrev fel, jag har ju tre veckors semester kvar

2008-08-02 @ 13:26:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback