Regn regn regn

Har varit lite dålig på att uppdatera sista dygnen...
I onsdag skulle J och jag gå en liten promenad med Tristan det slutade med att vi var ute i nästan 2 h. Vi gick dock inte hela tiden. Vi började i LillJansskogen där Tristan hittade skogshallon ssom han var tvungen att smaska på, han var helt omöjlig att få med sig. När vi nästan hade kommit runt slingan hörde vi något konstigt ljud. Det konstiga ljudet kom från högtalare vi gick för att spana vad det var. Det visade sig att det var hästhoppningstävling vid ryttarstadion. Så där fastnade vi en lång stund. När det blev uppehåll för att bygga om banan till nästa klass gav J upp. Jag hade gärna suttit kvar och tittat på den klassen också. Vi hann knappt komma hem innan det var dags att gå ned till centralstationen för att möta upp pappa som kom med tåget. 

I går morse ringde väckarklockan 04.45. Vi studsade upp för att köra ut pappa till arlanda. Vi var hemma igen strax efter 06-tiden. Då kändes det inte som om det var någon idé att gå och lägga sig igen. Istället packade och fixade vi lite och vid 09.00 satt vi bilen och var på väg. Vi kom dock bara till södertälje innan min kära J proppsade på kaffe. Väl hemma i mamma och pappas hus så verkade Tristan tycka att det var konstigt att inte någon var hemma. Han gick här och letade efter tjejerna. På eftermiddagen svängde vi förbi hos storebror m familj för att fika och busa med barnen. Därefter mötte vi upp mams för att handla. Under kvällen var det lagottoklippning som gällde.
När jag skulle gå och lägga mig i natt låg Basta i sängen så vi hade en liten mysstund innan jag somnade. Vaknade sedan när J skulle lägga sig, försökte då flytta på Basta som låg raklång bredvid mig men icke. Hon hade inga som helst planer på att gå ned på golvet, till slut fick jag ned henne till fotändan. Lite trångt att sova 2 pers och en hund i en 90 cm bred säng. I morse vaknade jag av att det spöregnade (& Basta låg kvar), eller det spöregnar fortfarande. Vid 07:30 hade det kommit 30.8 mm under detta dygn.

Undra hur plaskigt det kommer vara i Askersund i morgon?

Nu ska jag göra frukost och sedan väcka J. Basta och Fixa är lediga från jobbet i dag men Fixa verkar väldigt konfunderad över var mamma är. Hon är jordens största mattegris!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback