Äckligt

Tristan och jag var med om en riktigt äcklig grej i morse... Vi träffade på en 12-veckors lagottovalp. Såå äckligt söt. Kursen flyter på.. bara två dagar kvar. Det är intressant och ganska lärorikt, har nämligen redan koll på mycket av det som sägs. Detta är en kurs jag borde ha gått för 6 månader sedan. Vii har väldigt roligt och trevligt, tyvärr är det så att vi måste kämpa för att hålla våra ögon öppna. Det är inte på grund av bristande intresse utan det är det där att sitta stilla som är problematiskt. Sitter just nu och väntar på att mina saffransbiscotti skall rostas färdigt så att Tristan och jag kan gå ut på prommis sedan. På söndag är det ju utställning (dock utan Tristan) och då måste vi som vanligt ha gott fika. Jag kommer att bidra med saffransbiscotti, mjukpepparkaka (alt i muffinsform) och pepparkakstryfflar.

Kommentarer
Postat av: La famiglia

Visst är lagottovalpar äckliga. Var just hemma hos Liza för att hämta matta till rasmontern och träffade en annan äcklig lagottovalp ;)



Jag bidrar väl med saffransbullar och kanske ingefärskakor. Och kanske något mer om jag skulle få tid över.



Tror du att Tristan kan gräva upp lite tryffel som vi kan ha i montern och visa?

Postat av: Hannah

La: isch vad äckligt med lagottovalpar...

Har det blivit några fler volontärer till montern?

Ja visst kan han säkerligen göra det.. om ni ber snällt. Måste bara hitta en skog, är väl inte så där superpoppis att gräva i lilljans.. får se vad vi får tid till...

2008-12-03 @ 22:17:37
URL: http://takycard.blogg.se/
Postat av: La famiglia

Snälla Tristan, kan du försöka hitta lite tryffel som vi kan ha i rasmontern på stora Stockholm?



Det känns som om vi hjälpligt har löst bemanningsfrågan för montern. Klart Tristan kan gräva lite i liljans. Det märks väl inte.

2008-12-03 @ 22:32:57
URL: http://hundblues.blogspot.com
Postat av: mia

Jag har ätit upp mina biscotti som jag tänkte att med mig - ups! Undrar om jag ska trycka ner lite köpepepparkakor i resväskan?

2008-12-03 @ 23:00:03
Postat av: Helena o Tosca

Ja, vi röstar för tryffel i montern. Eller ett par tryfflar för Tosca att öva på i alla fall.

Blir det någon gemensam träff på lördagskvällen?

2008-12-04 @ 00:24:34
Postat av: Hannah

La: Tristan säger att han ska fundera på saken...

2008-12-04 @ 18:20:27
URL: http://takycard.blogg.se/
Postat av: Hannah

Mia: men så du gör.. vilken tur att jag har bakat då... Känns lite onödigt att du ska köpa pepparkakor och släpa med dig på tåget... det fixar vi här

2008-12-04 @ 18:21:49
URL: http://takycard.blogg.se/
Postat av: Hannah

Helena: vi ska jobba på tryfflarna..

någon gemensam träff på lördagskvällen har inte jag ens tänkt på.. vet att mamma kommer rätt sent på em/kvällen...

2008-12-04 @ 18:23:01
URL: http://takycard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback