Söndag

I morse vaknade jag tom med innan Tristan. Klockan var då 07.30. Tristan tittade bara upp på mig och viftade på svansen en gång sedan snarkade han vidare. Satte mig i soffan med datorn en stund och efter några minuter kom en morgontrött Tristan smygandes och buttade på mig. dags för morgonmys tycktes han vilja säga. Tissetatt fick frukost och sedan en morgonprommis och även i dag fick han bada. Eller bada och bada, han fick trava i så att han fick vatten upp till magen. Härligt sa Tristan. Väl hemma igen motade vi ut husse på frukostbrödsjakt. Innan vi flyttade hit googlade jag efter ett bra bageri och hittade ett som låg nära och bra. Tyvärr var det heelt värdlöst men nu har vi hittat ett förträffligt ställe på en tvärgata. De öppnar 7.30 både lördagar och söndagar. We lööv nybakat bröd på helgmorgonen. I går gick Emma och jag förbi ovannämnda bageri/konditori och passade då på att stanna och dregla över alla goda bakverk i fönstrena.

Nu är vi hemkomna efter att ha storhandlat på Maxi i Solna. perfekt ställe att handla på för man parkerar i ett garage vilket innebär att man kan ta med sig hunden både när det är kallt eller varmt ute. Hittade massor av stora smaskiga märgben till Tristan. han har redan slukat i sig ett. Och i skrivande stund torkar han sig om munnen mot väggen och sofforna. När vi var ute och snurrade med bilen passade vi även på att åka och köpa mat till prinsen. Sedan snurrade vi lite till, fick lite lätt panik och hade absolut ingen aning om vart vi var någonstans. Tror att vi nästan höll på att hamna på södermalm. Dit ville vi inte, men efter lite snurrande kom vi hem igen.

Strax ska vi bege oss ut på en långprommis, kanske till haga i dag igen. När jag kommer hem ska jag nog bygga kalops.

Kommentarer
Postat av: Mams

Ni får skaffa en GPS så att ni hittar dit ni ska. Alternativt karta och kompass ........

Postat av: hannah

Mams: tanken på en gps har slagit mig.

2008-02-24 @ 18:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback