morr, spott & fräs

I morse vaknade jag till av en väckarklocka, det var J:s väckarklocka. Sedan tog det en sekund innan både J och jag utbrööt FAAN. Joakims klocka var ställd på 05.55, men min klocka var ställde på 05.00. FAN FAN FAN FAN! Morr, spott och fräs! Planen kvällen innan  var att gå upp 05.00 äta frukost, sminka mig och dona i lugn och ro. Sedan åka vid 05.45 för att vara ute i god tid. Den planen gick i stöp. Slängde på mig kläder, borstade tänderna och sprang ned till bilen (lyckligtvis ingen is att skrapa) rejsade sedan till sthlm i en hastighet som var allt annat än laglig. 06.59 var jag på avdelningen ombytt och klar, men hungrig som en varg. Tryckte i mig en banan och svepte en kopp te medan nattpersonalen rapporterade. Dagen började inget bra och jag blev inte människa förs efter lunch. Mina arbetskamrater som är jordens trevligaste, snällaste och gulligaste tyckte att det inte alls gör någon om man kommer för sent, det finns ju alltid någon där. Bättre att ta det lungt osv. No no säger jag, jag ska vara i tid.
Hur som så stormtrivs jag på jobbet, det är så roligt och lärorikt och alla är som sagt så trevliga. Och lätta att ha att göra med. I like it!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Yes punktlighet är A & O
det har du troligen ärvt av både Mutti och mig. det finns inget värre än att komma försent till ett Möte t.e.x.
Och som i ditt fall ditt nya jobbb = NO NO

Akta dig för min vaktande hund :-))

2008-01-23 @ 17:40:42
Postat av: Tessan

Ja jag är väl likadan...man ska komma i tid! Men det låter ju inget vidare att vakna försent och få kasta sig iväg!Speciellt inte när du fick köra som en "blådåre" tur att det inte var så halt??
Kul att du trivs!
Hopp och hej...

Postat av: Hannah

Pappa: det är väl i alla fall min vaktande hund?!

2008-01-24 @ 16:22:23
Postat av: Hannah

Tessan: jag hann aldrig känna efter om det var halt ;)

2008-01-24 @ 16:22:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback