På väg att bli kvällssnacks för en schnauzer.

I trappuppgången brevid vår bor det en schnauzer, en stor en. Eller jag vet inte om han bor där för det är väldigt sällan man ser honom. Men han är där lite då och då och lite då och då så ser vi honom. 
För en stund sedan begav jag mig ut på prommis med Tristan och när jag närmar mig porten brevid öppnas dörren och en schnauzer tittar ut, han ser oss och vi ser honom men hans matte och husse ser inte oss. Schnauzer kastar sig ut och jag ser hur kopplet bara glider ur händerna på matte, samtidigt som vi hoppar bakåt får matten tag i kopplet men flyger trots det efter hunden men får sedan stopp på honom innan han når fram till oss. Vi slapp därmed bli kvällssnacks för en schanuzer. Matten måste ha fått jäkligt ont i händerna av kopplet.   

Kommentarer
Postat av: Ulrika Jönsson, Luleå

Brrrr vad jag ryser vid blotta tanken av vad som kunde ha hänt. Själva bor vi i hus vid skogen, i ett ganska lungt villa område så vi möter inte hundar på det sättet. Det händer mycket sällan att någon kommer springande lös. De flesta är kopplade och de hundar vi möter är oftast de som bor i området och de känner vi redan. Tito är dessutom mkt försiktig och närmar sig alla nya bekanskaper (som inte är lagotto för DÄR gör han skillnad....rasist eller???)han ckeckar gärna av dem på håll innan han tar kontakt, om han inte känner dem, en del träffar vi ju ofta då blir det fullt bus på en gång (men ett helt annat bus än om han träffar lagottos, konstigt att de skall vara så rasbundna. Han kanske är unik men jag får en känsla av att de är sådanna och jag gillar det. Jag blir ju också extraglad
då jag träffar en lagotto så varför skall jag inte smitta av mig på hunden)

När vi hade vår gamla hund en viszla hände det då hon löpte att vi hade friare på tomten......

Postat av: La Famiglia

Man får väl hoppas att hundägaren har rejäla brännsår i händerna av kopplet, om hon nu i allmänhet är en sån slarver som inte har koll på sin hund.

2008-01-15 @ 22:16:11
URL: http://hundblues.blogspot.com
Postat av: Hannah

Ulrika: mm men jag börjar bli van.Möter var och varannan dag hundar som är beredda att hoppa på oss. Ha ha klart att hundar är rasister. Trsiatn tycker inte om svarta hundar. Men lagottos och andra raser gör han inte skillnad på.

2008-01-15 @ 22:20:11
Postat av: Hannah

La: skulle tro att hon fick rätt ont pch brännsår i händerna.

2008-01-15 @ 22:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback