Tröttast i stan

När klockan ringde 05.00 kändes det som om jag precis hade stängt ögonen och somnat. Så trött.
När jag kom till jobbet var tjejen som jag går med sjuk så då fick jag gå med en annan tjej, hon var lika härlig och rolig hon. Tänk vilken suverän arbetsplats jag har hamnat på (men jag misstänker att det kommer dyka upp negativa saker). Arbetspasset gick fort, lagom mycket att göra och roliga saker att göra. 
Väl hemma igen klappade jag lite snällt på Joakim som är hemma från utlandet, skvallrade sedan med mamma en stund. Fick en liten rapport om Tristan, hur bra han har det.. Tydligen finns det de (dock inte Basta) som tycker att han kan stanna kvar hos dem eftersom han är så mysig. Han är en riktig mysgotto!
När telefonsnacket var avklarat travade J och jag ned i källarförrådet för att röja. Slängde ett par sopsäckar skräp och massa gamla kartonger. Jösses vad skräp vi har. Blir trött bara av att tänka på det. Hur ska vi orka och hinna packa allt? HILFE? I morgon är jag ledig så då ska jag packa en del, orkade inte i kväll är på tok för trött. 
När röjandet var klart for vi runt i stan på jakt efter klädinsamlingscontainrar efter många om och men och mycket snurrande hittade vi dessa ute i Flogsta. 1 sopsäck + 3 väskor med gamla kläder var det, och vi kan man största sannolikhet rensa bort ännu mer. 

Nu är jag så trött att ögonen knappt håller sig öppna.

God natt!

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Det är ingen "dans på rosor" att flytta. Visst är det kul, men väldigt mycket jobb, utöver det man normalt har. När det väl är klart, brukar det iofs kännas bra och då är det värt besväret.

Varje gång jag har flyttat säger jag, Nu var det sista gången, nästa gång får bli till "hemmet".

Postat av: Hannah

Yvonne: nej det är jävligt jobbigt att flytta. :P

2008-01-28 @ 18:31:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback