Back to reality

Hoppla hoppla, i morgon är det måndag igen. Ska göra ett försök att jobba, ryggen känns bättre så det ska nog gå. I morgon går vi ned på sommarbeläggning, dvs en avdelning stänger, den avdelningenspersonal kommer till vår avdelning och vår avdelning går ned i patientbeläggning. Men jag anar att vi kommer ha överbeläggning mest hela tiden. Insåg precis att min cykel står kvar vid jobbet, så det blir till att ta bussen i morgon. 

I morse vaknade jag på ett väldigt mysigt sätt. Vaknade av att det kom en viss liten Trissenisse uppsmygandes i sängen för att mysa ned sig mellan mig och J. Sedan låg han där på rygg och snarkade i mitt öra. Mmmmysgotto är vad han är. Under förmiddagen roade vi oss med att städa och röja undan en massa saker. Sedan begav J och jag oss ut på tur i bilen, bilen tog oss till Gustavsberg. Syftet var att leta efter porslinet jag samlar på i fabriksförsäljningen de har där. Dessvärre fanns endast assietter kvar och sådana har jag redan 12 stycken av. Plockade på mig lite andra småsaker bland annat pepparkaksformar i form av muminpappa, muminmamma och lilla My. Så söta! Hittade massa andra saker att köpa men det får bli en annan gång. När vi shoppat klart ville vi ha mat men det stället som såg trevligast ut var i färd med att stänga så det fick bli pizza men det var gott det med. Det var väldigt fint och mysigt nere i Gustavsberg hamn, dit lär vi nog åka fler gånger. När vi kom hem tog vi med oss Tristan ut på en promenad runt östermalm, med ett glasstopp på trappan till dramaten. 
Nu ska jag klippa och slipa ned mina naglar så att jag blir fit for fight inför morgondagen.     

Kommentarer
Postat av: Erika

Hoppas det gått bra att jobba idag, ryggont är inte bra.

2008-06-16 @ 15:59:25
Postat av: cos

det porslinet jag förknippar med gustavsberg är då inte assietter eller något annat jag skulle vilja äta från... gör de annat än toastolar där alltså?

Postat av: Hannah

Erika: nää ryggont kan man klara sig utan

2008-06-17 @ 15:47:51
URL: http://takycard.blogg.se/
Postat av: Hannah

Cos: vet inte om de gör annat porslin där men de säljer i alla fall

2008-06-17 @ 15:48:32
URL: http://takycard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback