Gotland

Det har varit en trevlig helg med en del aktiviteter.

I onsdags kväll for J, jag och Tristan mot nynäshamn för att åka över till gotland. För att kunna åka bil till nynäshamn behöver man bensin i bilen för att få bensin i bilen måste man tanka. Inte alltför långt ifrån oss vid norra station finns en jet-mack men vi hade lite problem att komma dit. Det var fan enkelriktat överallt efter många om och men (och många svordomar) tog vi oss fram till pumparna. Väl i nynäs lämnade vi bilen på långtidsparkeringen. Båtresan över var lugn och ytterst lite vågor. Tristan hade fullt upp med att flörta med ett par pudeltjejer som dock var totalt ointresserade av honom. Väl framme i Visby blev vi hämtade av svärfar T och lillebror P. Hemma väntade svärmor B och hennes kusin I-M med te och smörgås. 
 
Torsdag: vaknade till av att T tog ut Tristan. Sov sedan gott vaknade vid 09.30 och tyckte att det var konstigt tyst i huset, travade upp och insåg att det endast var J och jag hemma. Strax efteråt kom B & I-M hem och de påtalade att vi 10.45 skulle vara på väg ned mot stan. Stress stress för att hinna duscha och slaffsa i sig frukost. Men i och med att vi endast hade en bil och var 6 pers + Js mormor S så fick chauffören åka två gånger = mer tid för mig att spackla mig.
Nere på stan väntade vi på att P skulle springa ut, många studenter och mycket folk var det men lyckades trots det att springa på Gabbi. Medan vi väntade på att studenterna skulle åka på sina vagnar slaffsade vi i oss glass nere i hamnen medan T hämtade Tristan (som var hemma och inte i någon varm bil). I-Ms man K och jag var lite wild and crazy och provade på banan/rödbeteglass. Det lät skumt men var jättegod. Senare under eftermiddagen/kvällen var det studentmottagning med en massa vänner och grannar. Det bjöds på smörgåstårta, tårta, frukt och kakor. Jag intog en strategisk plats i en skön liggsolstol där jag spenderade mesta delen av kvällen sippandes på rosévin och var social. Tristan minglade runt bland gästerna för att charma dem i hopp om att få smaka.

Fredag: Vaknade vid 09 av att Tristan verkade tycka att det var dags att gå upp, resten av huset sov och jag hade inte vaknat tidigare av att T tog ut Tristan så jag antog att Tristan ej fått mat eller varit ute. Tristan fick mat som han gladeligen mumsade i sig och när vi var på väg ut kom B och sa att T hade varit ute med Tristan en timme vid 06-tiden och att han hade fått mat. 
I och med det fina varma vädret ville vi åka och bada. och eftersom vi endast hade en bil (vi skulle ha tagit med vår) och även Tristan ville bada så for (T och K fick cykla) vi till Brissund. Vattennivån var jättelåg därmed var det väldigt väldigt långgrundt men är man lagotto bryr man sig inte utan plaskar nöjt runt. Jag var den enda som doppade mig, förutom Tristan då. När vi badat färdigt begav vi oss till krusmyntagården för att fika och shoppa. Köpte te, kryddor och brända mandlar. På kvällen när det var dags att sova tog jag med mig Tristan upp på övervåningen och medan jag tvättade av mig slumrade han i sängen. Trodde jag i alla fall, hörde hur något prasslade varpå jag skyndade mig ut ur badrummet, detta för att finna Tristan med en tom påse. HUNDJÄVELN hade ätit upp alla brändamandlarna. J och jag hade tagit 1 eller 2 var. Jäkla hund. 

Lördag: B, I-M och jag tog en shoppingtur på stan. I en butik hade de 20 % rabatt på min servise Mårbacka (som förörvrigt jäkla rörstrand ska sluta med) köpte 4 mattallrikar så nu har jag i alla fall 12 sådana. Shoppade lite andra småsaker så som mer te, mascara, läppglans och ett par skor. Välhemma igen stod maten på bordet. När maten var uppäten var det dags för I.-M och K att bege sig till fastlandet och norrland igen. Senare under kvällen åkte J, P, Tristan och jag ned till stan för att äta glass vid hamnen och trava runt i stan. 

Söndag: upp tidigt för att åka med båten som gick 08:35. Tristan var dock välkommen att stanna kvar på ön och jag höll på att lämna kvar honom men ångrade mig sedan. Skulle inte klara en hel vecka utan honom. Pudeltikarna från ditresan var med på samma båt men denna gång var Tristan totalt ointresserad och sov hela resan hem.      
Väl hemma möttes vi av snustorra blommor, min kära änglatrumpet som jag har haft ångest över hela helgen för att jag glömde den ute på balkongen, var den som hade tagit mest stryk men nu verkar den ha återhämtat sig. Hurra hurra!

Så! Då var helgen summerad, kan lägga till myggbett från hell och igelkottsafari.
naturligtvis hade jag glömt kameran hemma så jag har inte ett endaste kort att bjuda på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback