Lumbago

Hej ryggskott!
När jag cyklade till jobbet var jag dum nog att tänka tanken: jag har ju inte varit sjuk en enda gång sedan jag började jobbet.
Dum tanke! När jag höll på att byta om böjde jag mig ned för att ta fram mina tofflor eller om det var strumpor ur skåpet då small det till i ryggen. Aj aj aj!
Linkade upp till avdelningen i hopp om att det skulle gå över men icke. Insåg ganska snart att jag inte skulle kunna jobba, grejar inte att böja mig ned eller att lyfta saker och inte heller springa för den delen heller, vilket jag måste göra vid larm. Det var bara att ta sig hem igen. Cykeln lämnade jag kvar och letade på en buss hem istället. På bussen gjorde jag misstaget att sätta mig ned när jag sedan gick av (kom av i alla fall) bussen fick jag så satans ont att jag var tvungen att stå stilla i 5 minuter innan jag kunde kravla mig hem. Tristan blev i alla fall glad när jag kom hem. Att sitta är uteslutet men att ligga ned funkar. Men inte så bra som jag trodde, för någon timma sedan försökte jag ta mig upp men det gjorde så ont att det tog 20 minuter för mig att ta mig upp. När jag väl kom upp gjorde smärtan att jag var tvungen att lägga mig ned, gjorde ett nytt försök  och kom upp men då blev jag så illamående och svimfärdig av smärtan att jag var tvungen att lägga mig ned. Vilade en stund sedan kom jag upp gick då en liten sväng med Tristan. Det var tur att han inte gjorde nr 2 för det hade jag inte kunnat plocka upp.

Nu ska jag ringa och beklaga mig för mamma!

Kommentarer
Postat av: La famiglia

Åh fy fan vad hemskt. Vad är väl min mosade vad mot ett ryggskott. Jag kan i alla fall både jobba och köra Vespa. Hoppas det går över.

Postat av: hannah

La: det lär nog gå över snart..

2008-06-10 @ 19:44:04
Postat av: Mams

Din lilla stackare!!!!

Hoppas du fått i dig lite värktabletter så tillvaron blir dräglig ........

Bamsekram från oss alla

2008-06-10 @ 21:25:37
URL: http://bippeliboppen.bloggagratis.se/
Postat av: Ofelia med matte

Blää för ont i ryggen. Krya på dig!

2008-06-10 @ 21:44:31
URL: http://lagotto-ofelia.bloggagratis.se
Postat av: Pappa

Välkommen i gänget. troligen har du ärvt min dåliga rygg, Så mitt recept träna mag musklerna, Och böj på knäna.

Kram Pappa

2008-06-10 @ 22:44:02
Postat av: Hannah

Mams: naturligtvis glömde J sina värktabletter på kontoret. Men jag får hoppas att han minns dem i dag när han går hem.

2008-06-11 @ 09:22:35
Postat av: Hannah

Ofelia & Ulrika: ja det är verkligen blä att ha ont i ryggen. Jag jobbar på att krya på mig

2008-06-11 @ 09:23:48
Postat av: Hannah

Pappa: tack. men jag hade hellre sluppit vara med i ditt gäng..

2008-06-11 @ 09:24:38
Postat av: Yvonne

Din stackare! Jag vet precis hur det är. Jag fick ta hjälp av ambulansen för vidare transport.

2008-06-11 @ 09:25:37
URL: http://www.tottigalotti.se
Postat av: mia o salma

stackars stackars dig.

2008-06-11 @ 11:30:36
URL: http://salma.bloggagratis.se
Postat av: Hannah

Yvonne: riktigt så illa är det inte för mig..

2008-06-11 @ 11:33:34
Postat av: Hannah

Mia & salma: ja det är banne mig synd om mig :P

2008-06-11 @ 11:34:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback