Stulen tvättid

Hade bokat om gårdagens tvättid tills i dag. Tänkte att om jag bär ned lite åt gången så kan jag nog tvätta. När jag kom ned med första lasset stod det en kvinna i tvättstugan som hade tagit fel på tid. Men hon var jättetrevlig så jag orkade inte ens bli lite irriterad, kan ju lika gärna tvätta i morgon. Blev dock kvar nere i tvättstugan och babblade med henne i 30 minuter, mycket hundsnack blev det. Sedan fick jag en guidead visning av innergården, hon visade vart det fanns rabarber och persilja. Jag visste inte ens att det fanns. Hon hade tidigare varit ansvarig för innergården men nu är den rätt förfallen, ingen som engagerar sig och hon bor på landet hela somrarna så hon orkar inte bry sig om innergården längre.
Vi har en rätt fin innergård, men jag håller med henne, den skulle kunna bli finare och mer välvårdad. Nästa vecka har tydligen jag och J trädgårdsvecka. Vi får väl passa på och rensa lite ogräs då. Dvs om jag kan böja mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback