Bomber och granater fortsättningen.

Var på väg att börja städa och när jag spanade ut genom fönstret medan jag dammade såg jag att polisen på gatan utanför höll på att mota bort folk. Hmm sa vi, undra om vi ska bege oss ut också?! Även om vi inte blev evakuerade så begav vi oss ut. Polisen spärrade av ett större område så vi travade runt en stund i regnet och eftersom bombgruppen verkade ta god tid på oss fick vi fortsätta gå. Tillslut blev det dags att ta sig mot stationen för att möta upp J:s lillebror som kom med båtbussen från Nynäshamn. När vi närmade oss hem igen, var nästan alla avspärrning borta endast den på surbrunnsgatan var kvar så vi fick snällt gå runt kvarteret för att ta oss hem. En ordentligt prommis blev det, vi har nog varit ute i regnet i 2-2,5 h och Tristan är dyngsur och ligger nu brevid mig i soffan och myser.

image309

Kommentarer
Postat av: Cavvetjejerna

Åh,vad din matte är snäll som låter dig få ligga i bästa soffan och torka.
Vi tänkte länka till er, men får inte fram den rätta adressen.
Nospussar från Cavvetjejerna

2008-03-09 @ 15:43:20
Postat av: La famiglia

Ja, så här är det att leva i storstan. Vi som är uppväxta här blir ju inte så förvånade, utan tänker mest; jasså, var det dags för en bilbomb nu igen.

Postat av: Tristan

cavvegirrilsen:jo min matte är den bästa.. hon gänller dock ibland om att det är grusigt i sofan, vet inte vad det kan bero på.

2008-03-09 @ 18:25:13
Postat av: hannah

La. ja pratade med en granne och hon tänkte: det lät som en bilbomb när det small

2008-03-09 @ 18:26:11
Postat av: malte o snokas

oj, ni var mitt i händelsernas centrum!!
va fint du smälter in i soffan!!

2008-03-10 @ 09:57:50
Postat av: Hannah & Tristan

Malt & snok: ja verkligen. Vi försökte komma med i TV när SVT filmade, men de ville inte filma oss :P

2008-03-10 @ 10:04:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback