Brev på posten II

Fick ju faktiskt ett till brev på posten. Det var dock endast adresserat till mig. Ett väldigt väldigt värdefullt och efterlängtat brev. Min sjuksköterkselegitimation. Under hela min tre år långa utbidlning har allting flytit på bra. Inga rester, inga omtentor (bara uppsatsen som släpade efter). men när de sista poängen skulle in, så var det bara problem. Det som kunde tänkas krångla och jävlas, jävlades. Det tog hundra år innan alla poäng kom in och när de väl kom in och jag ansökte om examensbevis tog det hundra år innan examensbeviset kom. Allt bara jävlades. Först förra veckan skickade jag in ansökan om legitimation. I helgen surfade jag socialstyrelsens hemsida där det stod att det tar cirka 1 månad innan ansökan är klar och man får sin legitimation. Men gud, hinhåle eller om det är socialstyrelsen (pick one) tycks vara på min sida för i dag kom beviset på att jag är sjuksköterska, det tog cirkus 1 vecka. Hurra hurra!

Nu är det bara att se till att jag inte blir av med legitimationen..

Kommentarer
Postat av: La famiglia

GRATTIS!!

Postat av: pappa

Grattis min lilla sjuksköterska

2008-03-19 @ 16:47:00
Postat av: Hannah

La & pappa: tackar

2008-03-19 @ 22:04:38
URL: http://takycard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback