Shopping

På eftermiddagen gick jag ned mot odenplan, gjorde ett par stopp på vägen. Ett stopp på vägen blev det vid te och kaffebutiken i närheten. Jättemysig liten butik med en supertrevlig kvinna som jobbade. Kunde ha stått där halva eftermiddagen och pratat. Köpte ett organiskt earl te, som är såå gott. och så blev det ett rooibus te som heter "lyx och flärd". Kvinna lurade även på mig jättesmaskiga ingefärskakor. Hon tipsade även om ett chokladte som jag kommer köpa nästa gång. Lyckades efter en stund slita mig och fortsatte min promenad. Köpte ett stort påskägg som jag sedan fyllde med godis. Påskägget har J fått men det finns en risk att jag tuggar i mig en del godis. Väl hemma igen tog jag med mig prinsen Tristan ut på prommis. Vi styrde stegen mot humlegården, där fanns det en hundrastgård där Tristan kunde springa av sig. Sedan hamnade vi plötsligt utanför J:s kontor. Ringde och sa att det var dags att gå hem. Och jag fick med mig honom hem, redan klockan 17.00! Väl hemma igen gjorde vi en liten shoppinglista och åkte sedan till Maxi och handlade lite påskmat. Nu hoppas jag att mamma blir frisk så att de orkar komma till oss på lördag. Annars får vi äta alla ägg, skinkan, sill, västerbottenpajen, köttbullar, prinskorvar mm själva.. Så nu mams och papps, har ni inget val, ni måste komma och äta mat!

Kommentarer
Postat av: La Famiglia

Var du på teaffären i ungefär korsningen Odengatan Birger Jarlsgatan?

Postat av: Hannah

La: japp de stämmer! Hon tipsade mig om Kusmi te. Ska köpa det nästa gång, har aldrig druckit te av den sorten men de ska tydligen vara väldigt bra och med tanke på priset så bör de vara bra

2008-03-20 @ 22:30:21
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: Mams

Vi kommer!!!!!
Endast en snöstorm eller drivis skulle kunna stoppa mig ....... eller möjligen en lunginflammation

2008-03-21 @ 08:43:02
URL: http://bippeliboppen.bloggagratis.se/
Postat av: Hannah

Mams: that´s the spirit

2008-03-21 @ 09:20:38
URL: http://takycard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback