Då var vi hemma igen

efter en underbart trevlig och rolig helg.
I fredags hoppade Tristan och jag på ett X2000, 3 h och 40 min senare var vi framme vid Hässleholms station. Där blev vi upplockade av Mia & Salma. Det blev lagottoprat, promenader och god mat  under kvällen.
På lördagsmorgonen var vi uppe med tuppen för att fara till danmark. Vi var på plats tidigt men vi skulle in i ringen som sista rasen, men vi hade en trevlig och rolig dag med underbart väder. 
När det väl blev vår tur i ringen gick det inte riktigt så bra som vi hade hoppats på. Var naturligtvis ute efter certet, tyvärr fick vi det inte. Hade konkurrans av en norsk och en finsk champion. Domaren valde mellan norskningen och Tristan och tyvärr valde hon norskingen. Well well sånt är livet. Det är dock surt när man är så nära, då kan man lika gärna förlora stort :P Det jag lärde mig av utställningar i danmark är att det är väldigt oorganiserat och rörigt. Har inte riktigt koll på om Tristan blev BH2 eller BH3, framgår inte av kritiklappen (står bara placering 2:a) och det var totalt omöjlig att höra vad de där gröttalande människorna sa + att de var allmänt förvirrade. Antingen kom danska championhanen 2:a och Tristan 3:a eller tvärtom, ingen som vet... i alla fall inte jag.
kritik: Exellent. Dejligt hoved og urtryck, prima hals og overlinie, kunne önsk hunden en anelse kortare over lendepartiet, prima brystkasse, velvinklet bag, gode beveagelser.    

På kvällen blev det årets första grillning för mig. Mums! Promenad i skogen med tryffelsök blev det också, där Tristan lärde Salma att söka tryffel. För lagottosarna blev det ett romantiskt dopp i sjön i solnedgången.

Innan det var dags för mig och Tristan att åka hemåt igen blev det skogspromenad i vacker bokskog där det grillades korv. 3 h 40 min senare var vi hemma i sthlm igen. Tristan sov hela vägen hem och ligger nu som en klubbad säl och snarkar. Han lär sova i en vecka efter att ha hållt i gång hela helgen. Han var ju tvungen att hålla koll på Mia hela tiden, speciellt när hon stod i köket.

Bilder kommer att komma senare, bilder finns även att se på
Salmas sida
Ett stort tack till Mia och Salma för en supertrevlig helg. Det har verkligen varit så roligt att ses. Och tack för god mat och för att vi fick bo hos er. Ni är närsom välkomna till sthlm. Och vi får göra ny liten utflykt i framtiden. Stor kram till er.
Och så får vi inte glömma att tacka Ulrika för hennes sällskap, bärhjälp och fotohjälp i danmark.
Vi ses här i sthlm i sommar! :D

Nu ska jag packa upp sedan göra som Tristan, SOVA! Är helt slut.

Kommentarer
Postat av: molle

men va kul.. en resa till Danmark..min pappa är ifrån Danmark..

Postat av: Yvonne

Vad trevlig ni har haft på er tripp söderut. Synd att
ni inte knep certet, nu när ni ändå var där.

2008-05-04 @ 22:09:32
URL: http://www.tottigalotti.se
Postat av: Hannah

Molle: ja detvar en jättetrevlig resa. :D

2008-05-05 @ 10:15:32
Postat av: Hannah

Yvonne: ja vi har haft så himla roligt :D visst är det tråkigt att det inte blev något cert, men men det spelar ingen roll för vi har haft så roligt.

2008-05-05 @ 10:16:35
Postat av: Ulrika

Tack för att jag fick följa med. Det var en trevlig dag. Synd bara att Tristan snuvades på certet. Både han och Salma skulle ha fått vars ett. Men det får bli fler Danmarksresor att se fram emot. Nästa gång ni är i Skåne får ni hålla kurs i hartryffelsök. Det verkar skoj.

2008-05-05 @ 19:43:21
Postat av: Hannah

Ulrika: tack för ditt trevligs sällskap. Vi hade ju inte klarat oss utan dig, vem hade då fotat?

mm lite tråkigt att det inte blev något cert. men detta innebär att vi kanske måste åka en gång till! :D

Om vi kommer ner någon mer gång så får du och Ofelia stråla samman med oss och så ska vi lära er att leta hartryffel. Det är jätteroligt

2008-05-06 @ 18:03:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback