Österbybruk

Lite seg det är vad jag är, eller om det rättare sagt är brist på tid.
Brukar ju alltid redogöra för utställningar och nu kommer söndagens sammanfattning, bättre sent än aldrig.
Strax efter 05 på söndagsmorgonen ringde väckarklockan; fixa dona, packa det sista, rasta Tristan och sedan in med hund, saker och mig själv i bilen. Gjorde en mellan landning i Uppsala för att tanka och hämta upp Helena och Tosca. Jätteroligt att träffa dem, var ju ett tag sedan sist. Vi var på plats tidigt och fick en parkeringsplats nära ingången till utställningen. I och med det hade jag inte problem med att hitta tillbaka till bilen. Förra året skulle jag gå och lämna något i bilen men hittade inte dit och hittade knappt tillbaka heller. Mamma, La famiglia och Lotta + en massa andra trevliga lagottomänniskor dök med tiden upp vid ringen.
Tristan och jag tog en sväng i ringen för Manuel Lourei Borges och slutade som 2:a i championklassen och 4:e bästa hane med kritiken: Nice type. Nice head and expression. Good neck and topline. Excellent body proportions. Excellent coat texture. Good front. Well angulated. Very nice mover.
Bästa hane blev som sagt guldgossen Jazz som även tog sitt sista cert och blev champion och slutade dagen som BIM. Hurra för härlige Jazz.
När det blev dags för tikarna i ringen fick jag även prova på att visa Basta, vilket var jätteroligt. Eftersom domaren hade delat ut rätt många 2:or i kvalitén var jag beredd på att Basta skulle få en 2:a eftersom hon har så mjuk päls. Men vi fick en 1:a men placerade oss inte i konkurransen.
Fick även förtroendet att visa Lottas lille Rossi i valpklass vilket var jätteroligt. Vilken härlig hund att visa. Rossi föll domaren i smaken och blev således BIR-valp med strålande kritik. Den där Rossi är en riktig goding och jag funderade allvarligt på att kidnappa med honom hem. Även Tristan gillade Rossi och pussade på honom.
Efter alla varv i ringen satt det bra med gott fika och trevligt sällskap.
Tänk vilken trevlig dag det blev och det blev extra roligt när jag fick visa andra hundar än Tristan.

Nu har vi inga utställningar inplanerade förs världsutställningen, vilket är ett riktigt spektakel att se fram emot.  

Lite bilder från dagen:


Tristan och jag väntar på bedömningen.


Fixan som inte har några ögon.


Basta och jag på språng



Jazz, söndagens guldgosse!


Rossi och jag och en bit av domarens rumpa. Stör mig något enormt på att Rossis bakben närmast kameran står fel. Men men oaktat benet och domarens röv blev fotot det bästa av de som togs inne i ringen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

vilken topen utställning ni varit på... vilken super bra bedömning ni fick... ska ni ställa på världsutställnigen???

2008-05-27 @ 19:50:28
Postat av: La Famiglia

Himla fina bilder. Vem har tagit dom?

2008-05-27 @ 20:06:19
Postat av: Hannah

Anonym: Klart att vi ska ställa på världsutställningen

2008-05-27 @ 20:07:43
Postat av: Hannah

La: Vissa har jag tagit, andra har du tagit

2008-05-27 @ 20:08:20
Postat av: mia o salma

Ja det ser ju ut som ni haft en trevlig dag.....utan oss.

Postat av: La Famiglia

Mia och salma, visst hade vi det, men det var lite svårt utan er.



Hannah, bilden på Jazz måste du ha tagit, och den tycker jag är oerhört bra.

2008-05-27 @ 21:44:09
Postat av: Hannah

Mia & salma: men det hade varit roligare och trevligare om ni varit ned,

2008-05-27 @ 22:23:11
Postat av: Hannah

La: bilen på Fixa har jag tagit också

2008-05-27 @ 22:24:03
Postat av: mia o salma

Ja det var bara det vi ville höra. =)

2008-05-28 @ 07:23:38
URL: http://salma.bloggagratis.se
Postat av: cos

en "mellan landning". missar jag någon nyans i språket, eller gör du sånt jag inte trodde om dig?

2008-06-04 @ 17:44:06
URL: http://berattarladan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback